1 USD
1.82447 BGN
Петрол
Bitcoin
$62,986.0

Всеки четвърти акаунт в социалните мрежи, който публикува информация за "Хамас", е фалшив

Всеки четвърти акаунт в социалните мрежи, който публикува информация за "Хамас", е фалшив

Един от най-простите признаци за идентифициране е колко често публикуват

Всеки четвърти потребител на социалните медии, който публикува информация за продължаващия конфликт между "Хамас" и Израел, е фалшив акаунт, пише Jerusalem Post.

Това твърди Cyabra, израелска компания за разузнаване на заплахите в социалните медии - и огромното количество данни, събрани, обобщени и анализирани от платформата на компанията, го потвърждава. 

Компанията използва алгоритми за машинно обучение и изкуствен интелект с полунаблюдение, за да наблюдава, открива и обозначава фалшиви акаунти в социалните медии в интернет. Миналата година Cyabra беше наета от Илон Мъск, за да определи броя на ботовете в Twitter, като установи, че 11% от всички акаунти в популярната онлайн платформа са фалшиви.

Снимка: EPA

След атаката на "Хамас", при която бяха убити над 1200 цивилни - деца, бебета, жени и мъже - Cyabra следи онлайн разговорите около конфликта между "Хамас" и Израел и установи, че терористичната организация масово използва ботове - над 40 000 - за да разпространява фалшиви разкази и да влияе на общественото мнение. 

"Всички бяха доста изненадани от сухопътната инвазия и организацията, която беше вложена в нея. Можем да кажем, че има и втора битка, която се води в онлайн сферата, с огромен брой фалшиви акаунти и ниво на координация, което надхвърля това на терористична група - по-скоро прилича на държавно ниво на организация", каза Рафи Менделсон, вицепрезидент по маркетинга на Cyabra.

Снимка: EPA

"Нивото на сложност на организационната подготовка и планиране, което се влага в подобно нещо, е огромно", казва той. "Някои от фалшивите акаунти, които видяхме, са създадени преди година и половина и ние просто чакаме. И след това през първите два дни на конфликта те бяха публикували над 600 пъти".

Снимка: iStock

Социалните медии служат като основен източник на информация за милиони експерти, журналисти и отделни граждани, независимо дали се намират в Израел или извън него. Ако 25% от акаунтите са фалшиви, както показват доказателствата на Cyabra, това стои като огромно препятствие по пътя към намирането на точна информация. 

"Сканирахме над 160 000 профила, които участваха в дискусиите, въз основа на изчерпателен списък от термини и хаштагове, и видяхме, че над 40 000 фалшиви профила наистина се опитват да доминират в разговора. Те бяха разпространили над 312 000 публикации и коментари през първите два дни", уточнява Менделсон. "Съдържанието, което беше създадено, което се разпространяваше от фалшивите акаунти, имаше потенциала да достигне до над 500 милиона профила само за тези два дни." 

Идентифициране на фалшив акаунт

Менделсон подчерта критичен момент в процеса на Cyabra: "Ние не проверяваме фактите", казва той. "Има много услуги и компании, които правят това, и дори самите платформи извършват двойна проверка за фактологични неточности в публикуваното съдържание."

Снимка: iStock

Вместо това компанията наблюдава, анализира и оценява поведението на хиляди акаунти, за да определи дали даден потребител всъщност е фалшив.

Един от най-простите признаци за забелязване е колко често публикуват.

"Характерът на фалшивите акаунти, най-общо казано, е, че те са много по-активни в социалните медии, отколкото средностатистическия човек, защото се опитват да разпространят наратив", обясни Менделсон, като отбеляза пример с един бот, който е публикувал 600 поста през първите 48 часа от конфликта

Въпреки това необичайната честота на публикуване е само един от 600 до 800 поведенчески параметъра, които Cyabra оценява, когато определя дали даден акаунт е автентичен или неавтентичен. Те включват още:

  • Времето на деня, в което публикуват;
  • Колко редовно публикуват;
  • Как е създаден профилът им;
  • В какви акаунти и съдържание се включват,
  • Как изглежда профилът им,
  • Дали има профилна снимка и стотици други дребни подробности.

"Ние сме в състояние да обработваме някои от тях ръчно, докато участваме в социалните медии, а някои от тях са очевидни, нали? Обикновено това са глупави ботове, които се опитват да ни продадат криптовалута", каза Менделсон. "Но други са по-трудни за забелязване и точно това прави нашата технология - тя взема поведението на даден профил и след това повдига серия от червени и зелени флагове, докато преминаваме през всички тези различни поведенчески параметри."

Какъв наратив прокарват ботовете на "Хамас"?

Cyabra идентифицира три основни тези, които се прокарват от "Хамас":

  • Отвличанията на "Хамас" са оправдани;
  • "Хамас" се държи цивилизовано и хуманно;
  • "Хамас" нямаше избор след нахлуването на ЦАХАЛ в Ал Акса през април

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Свързани статии

Галерии