Никола Минков: „Черният петък“ в България вече е по цял месец (ВИДЕО)
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
През последните дни целият свят проследи операцията по издирването на подводницата „Титан“. В нея се включиха десетки специалисти, брегова охрана, военноморски сили. Въпросът обаче е кой ще плати за това?
На практика разходите би трябвало да се поделят между САЩ, Канада и Франция. Но не е ясно дали тези средства ще бъдат от джоба на данъкоплатците в тези страни, съобщава The New York Times.
Усилията за търсене и спасяване на петимата пасажери изискваше огромни по мащаб действия от американски, канадски и френски власти. В операцията се включиха и военноморските сили на САЩ, както и бреговата охрана.
„Тези хора платиха много пари, за да направят нещо изключително рисковано и трудно за възстановяване“, каза Крис Бойър, изпълнителен директор на Националната асоциация за търсене и спасяване, организация с нестопанска цел, която се фокусира върху спасяването в дивата природа. Спасителната мисия, каза той, „вероятно ще струва милиони“.
В Съединените щати спасителните операции - кой ги провежда и кой плаща за тях - зависят от това къде се изгубите, казва Бойер. Някои щати, като Ню Хемпшир, таксуват лица за спасяване, ако са действали безразсъдно и са поели необоснован риск за живота си.
Не е известно дали OceanGate Expeditions, компанията, която е осигурила екскурзията до руините на Титаник, е изисквала от участниците да си направят застраховка за пътуването.
Организаторите на рискови и приключенски експедиции, включително оператори като Abercrombie & Kent и Black Tomato, казват, че изискват задължително застрахователни полици. Питър Андерсън, управляващ директор компанията за луксозни пътувания Knightsbridge Circle, казва, че компанията работи със служби като Covac Global, които могат да „евакуират и репатрират нашите членове за спешни медицински случаи“. Но дори минималната полица, 100 хил. долара, няма да се доближи до заплащането за спасителната операция на „Титан“.
От бреговата охрана все още не са съобщили каква е стойността на операцията.
През 2021 г. Сирил Деромо, опитен каякар, който направи опит да измине 2400 морски мили от брега на Калифорния до Хавай, бе спасен от бреговата охрана. Те изчислиха, че спасяването му, включващо хеликоптер и поне един водолаз, струва 42 хил. долара, според The San Francisco Chronicle.
Деромо, който живее в Калифорния вече е 46-годишен, подчерта в интервю, че целта му е била да изпълни една мечта и че не е турист, който е предприел начинанието с минимално обучение. Той споделя, че е благодарен на бреговата охрана, че е спасила живота му, както и живота на много други, нуждаещи се от помощ.
„Не бих се обадил на бреговата охрана, ако не беше животозастрашаваща ситуация“, казва той.
Той опита отново на следващата година, като този път той успява.
„Знаех, че имам всичко необходимо, за да го направя“, каза той. „Мисля, че е част от човешкия дух да се опитваме да правим неща, които са наистина трудни за това, което ни учи за човешката устойчивост, решителност и да правим неща, които може би нямат смисъл.“
Когато стана ясно, че подводницата „Титан“ е изчезнала, Деромо коментира: „Животът им си струва да бъде спасен.“
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб