Кои страни разчитат на "Смартматик" за изборен софтуер освен България?
Днес (11.10) Министерството на електронното управление ще започне процедурата по довереното изграждане на софтуера
Може ли AI да помага на учениците без да възпрепятства растежа им?
Учебната година много скоро ще започне, а заедно с нея ще се завърне и писането на домашни. Много от учениците избират да използват инструментите за изкуствен интелект като средство за по-бързо справяне със зададените задачи. Но доколко е полезно тяхното използване? Докато AI инструменти като ChatGPT могат да помогнат на учениците, които имат затруднения с концентрацията и планирането, прекаленото разчитане на тях може да попречи на когнитивния им растеж, казват изследователите.
За кои ученици е полезно
Използването на изкуствен интелект в класната стая е източник на продължаващ дебат, като преподавателите все още се борят да определят неговата роля и да разработят ефективни методи за използването му.
В някои случаи обаче AI може да бъде особено полезен за ученици, които не могат да се фокусират лесно и трудно задържат вниманието си върху едно нещо за дълго време. Потенциално AI може да помогне за преодоляване на пропуските в представянето на този тип учениците, според ново изследване, съобщава Euronews.
Скорошно проучване, проведено от изследователи от университета в Лунд в Швеция, разглежда как подрастващите ученици възприемат генеративния изкуствен интелект в класната стая. Изследователите откриха, че учениците, които имат по-голяма склонност да използват изкуствен интелект в класната стая, изпитват повече академични трудности като проблеми с фокуса, планирането, емоционалното регулиране и изпълняването на конкретни задачи за определено време.
Проучването
Изследването се основава на две проучвания. Първото проучване включва 385 ученици на възраст от 12 до 16 години от четири основни училища в южна Швеция. Второто се фокусира върху 359 малко по-големи ученици на възраст от 15 до 19 години, които са били записани в същата гимназия.
Проучванията разкриват, че степента на използване на AI chatbots е 14,8% сред по-малките ученици и около 52,6% сред по-големите. Едно възможно обяснение е, че на по-големите по-често се дават сложни задачи и следователно може да използват инструменти с изкуствен интелект за справянето с тези задачи.
Изследователите също така посочват, че двете проучвания са проведени по различно време – „проучване две“ почти година след „проучване едно“, което може да покаже, че през това време използването на AI е станало по-популярно като цяло.
Днес (11.10) Министерството на електронното управление ще започне процедурата по довереното изграждане на софтуера
Цветното небе е достойно да присъства на всяко стори в Instagram
Митата спрямо Русия, Япония и Индия са в пъти по-ниски от тези за Китай