
Лагард: Митата на Тръмп ще имат негативен ефект за целия свят
Никога не съм казвала думата несигурност толкова, колкото през последните няколко седмици, казва тя
Те търсят разнообразие на работното място, показват и че приоритетите им са свързани с личностното развитие
Знаете ли, че до 2025 г. т.нар. поколение Z ще представлява 25% от работната сила по света? Това са младите, амбициозни и любознателни хора, родени в периода след 1996 г. до началото на 2010-та.
Това е и първото поколение, израснало изцяло в дигиталната епоха, в която социалните мрежи винаги са съществували. Времето им се оформя също и от глобалната икономическа криза, започнали през 2008 г., а също и от пандемията от COVID-19.
Изследователите ги описват като образовани и ангажирани към проблемите на света, но и като по-стресирани, песимистични и дори депресирани заради социалния натиск и очакванията върху тях.
Поглед върху креативността им и потенциала обръщат и работодателите днес, които трябва да бъдат също толкова гъвкави, колкото тях, за да отговорят на изискванията им за работа. Да, поколението Z задава такива и внимателно избира средата, в която да се развива!
Те са активни в търсенето на разнообразие на работното място, но също показват ясно, че приоритетите им са свързани най-вече с техния личен напредък, с личностното им развитие, в надграждането и себеусъвършенстването.
Затова не бива да се изненадвате като работодател, ако човек от поколение Z настоява от вас да получи гъвкаво работно време и автономност в компанията. Което не значи, че няма да си свърши задълженията! Тези млади хора са отговорни, но поставят и себе си като приоритет, затова настояват сами да определят работното си време и да избират професии, които им дават по-голяма самостоятелност и гъвкавост.
Поколението Z наистина живее във виртуалното пространство и изгражда отношения онлайн, което е сред основните причини голяма част от младите да се превръщат в активни инфлуенсъри.
Означава ли това, че тези млади експерти в социалните мрежи са дигитално грамотни? Оказва се, че поколението Z не се чувстват толкова комфортно с новите технологии на работното място, колкото предполагат останалите поколения.
Проучване показва, че учениците на възраст между 13 и 18 години днес не осъзнават важността на технологичните умения, необходими за професионалното им развитие.
Въпреки че постоянно комуникират помежду си онлайн, представителите на поколението Z предпочитат личния контакт на работното място и очакват връзката с мениджъри да бъде лична. За тях е важно и да се чувстват ценени в средата си.
Има опасност, ако тя не им харесва, да сменят, докато не попаднат на точното място. Затова е изключително важно самите работодатели да бъдат активни в предложенията си към тях, да провокират интереса им и да ги въвличат в различни инициативи и каузи, които те подкрепят.
И преди да ги подценим или да си помислим, че са разглезени или имат твърде високи очаквания, можем да си зададем въпросите какво бихме могли да научим от тях и да приложим в живота си, защото поколението Z ни показва какво е смелост, какво е решителност и какво значи да държиш на себе си.
Никога не съм казвала думата несигурност толкова, колкото през последните няколко седмици, казва тя
Общо 32 летци по двата договора ще бъдат обучени в Съединените щати
Ето как са се променили цените през годините