По-депресирани на работното място - притесненията на поколението Z в офиса (ВИДЕО)

Те търсят разнообразие на работното място, показват и че приоритетите им са свързани с личностното развитие

Знаете ли, че до 2025 г. т.нар. поколение Z ще представлява 25% от работната сила по света? Това са младите, амбициозни и любознателни хора, родени в периода след 1996 г. до началото на 2010-та.

Това е и първото поколение, израснало изцяло в дигиталната епоха, в която социалните мрежи винаги са съществували. Времето им се оформя също и от глобалната икономическа криза, започнали през 2008 г., а също и от пандемията от COVID-19.

Изследователите ги описват като образовани и ангажирани към проблемите на света, но и като по-стресирани, песимистични и дори депресирани заради социалния натиск и очакванията върху тях.

Поглед върху креативността им и потенциала обръщат и работодателите днес, които трябва да бъдат също толкова гъвкави, колкото тях, за да отговорят на изискванията им за работа. Да, поколението Z задава такива и внимателно избира средата, в която да се развива!

Те са активни в търсенето на разнообразие на работното място, но също показват ясно, че приоритетите им са свързани най-вече с техния личен напредък, с личностното им развитие, в надграждането и себеусъвършенстването.

Снимка: iStock

Затова не бива да се изненадвате като работодател, ако човек от поколение Z настоява от вас да получи гъвкаво работно време и автономност в компанията. Което не значи, че няма да си свърши задълженията! Тези млади хора са отговорни, но поставят и себе си като приоритет, затова настояват сами да определят работното си време и да избират професии, които им дават по-голяма самостоятелност и гъвкавост.

Поколението Z наистина живее във виртуалното пространство и изгражда отношения онлайн, което е сред основните причини голяма част от младите да се превръщат в активни инфлуенсъри.  

Означава ли това, че тези млади експерти в социалните мрежи са дигитално грамотни? Оказва се, че поколението Z не се чувстват толкова комфортно с новите технологии на работното място, колкото предполагат останалите поколения.

Снимка: istockphoto

Проучване показва, че учениците на възраст между 13 и 18 години днес не осъзнават важността на технологичните умения, необходими за професионалното им развитие.

Въпреки че постоянно комуникират помежду си онлайн, представителите на поколението Z предпочитат личния контакт на работното място и очакват връзката с мениджъри да бъде лична. За тях е важно и да се чувстват ценени в средата си.

Има опасност, ако тя не им харесва, да сменят, докато не попаднат на точното място. Затова е изключително важно самите работодатели да бъдат активни в предложенията си към тях, да провокират интереса им и да ги въвличат в различни инициативи и каузи, които те подкрепят.

И преди да ги подценим или да си помислим, че са разглезени или имат твърде високи очаквания, можем да си зададем въпросите какво бихме могли да научим от тях и да приложим в живота си, защото поколението Z ни показва какво е смелост, какво е решителност и какво значи да държиш на себе си.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст