
Всеки шести в Германия е беден
13 милиона бедни срещу 1,6 милиона милионери
Ето коя е страната
Инфлацията в Япония отбеляза рязък скок през януари 2025 година, достигайки 4,0%. Това е най-високото равнище, регистрирано от началото на 2023 година, и предизвика сериозни опасения относно нарастващите разходи за живот и възможните промени в политика.
Основни фактори зад това покачване са драстичното поскъпване на хранителните продукти и енергията. Цените на храните се увеличиха със 7,8% – най-големият ръст за последните 15 месеца според данните на Trading Economics. Пресните зеленчуци и нетрайните стоки отбелязаха особено силно поскъпване, причинено от повишени производствени и транспортни разходи.
Допълнителен натиск оказа и премахването на държавните субсидии за електроенергия и природен газ през май 2024 година. Това довежда до скок на цената на електроенергията с 18% и на газа с 6,8%, което увеличава разходите за битови сметки на японските домакинства.
С ръст от 7,8% при хранителните продукти, туристите усещат инфлацията още при посещение на ресторанти, кафенета или купуване на храна от магазини. Дори традиционни ястия в Япония като рамен или суши вече струват повече, което оскъпява дневния бюджет на пътуващите. До преди година Япония беше известна като дестинация, където туристите можеха да се насладят на качествена храна на сравнително достъпни цени – например купа рамен се намераше за около 600 йени (около 4 евро), а обяда рядко надвишаваше 500 йени(3 евро). Днес обаче същата купа рамен често струва 800–900 йени(около 5 евро), а цената на обикновен сандвич или бенто е нараснала с поне 100–150 йени(около 0.70 цента), което значително увеличава разходите за хранене дори при кратък престой.
Увеличението от 2% в транспортните разходи означава по-скъпи билети за влакове, метро, автобуси и таксита. Поскъпването на електроенергията с 18% и на газа с близо 7% води до по-високи цени за хотели, хостели и други форми на настаняване, тъй като собствениците прехвърлят тези разходи към клиентите. Туристите усещат инфлацията и при покупката на сувенири, билети за културни събития и входове за туристически обекти.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
13 милиона бедни срещу 1,6 милиона милионери
Най-безопасните градове в света за 2025 г. показват силно присъствие на Близкия изток
Както казват местните: "Тук конят е цар!"