
Новите автомобили BMW ще имат автоматично активиране на мигачите
Основен акцент е системата за подпомагане на водача с автоматизации
Ето как
Шоджи Моримото, 41-годишен японец, създаде нестандартна и успешна кариера, основана на това да не правиш нищо. След като бил уволнен от работата си през 2018 година, поради липсата на инициатива и незабележителната си роля в компанията, той намира начин да преобърне ситуацията в своя полза.
Днес Моримото е известен като „човек, който не прави нищо“. Той отдава себе си под наем на непознати, които искат нечие присъствие за разнообразни дейности – от това да ги чака на финал на маратон до видео обаждания, докато клиентите му пренареждат и почистват стаите си. Моримото също така често е наеман да замества хора на различни събития, като концерти и сватби, предаде CNBS.
Работата му не е само нестандартна, но и финансово изгодна, като Моримото успява да създаде устойчив бизнес модел, използвайки единствено времето и компанията си.
Той получава около 1000 заявки годишно и оставя клиентите да решават каква сума да му платят. В миналото той е таксувал по фиксирани цени между 10 000 и 30 000 йени (65 до 195 долара) за сесия от два до три часа, като миналата година е спечелил около 80 000 долара.
„Поставяли са ме в трудни ситуации, като стоене на опашка под горещото слънце, часове наред в мразовит студ, присъствие на партита, на които не познавам никого, и стоене сам на сцена пред голяма аудитория, без да правя нищо. Но независимо от всички изпитания, през които съм преминал, чувствам, че това е нещо специално, което се е случило единствено заради тази работа, затова все още го ценя“, разказа работникът.
Макар да няма официална статистика за индустрията на „наемането на човек“ в Япония, страната е дом на множество подобни услуги – от временни гаджета и приятели до цели наети семейства.
Хироши Оно, професор по човешки ресурси, обясни, че самотата е една от причините някои хора да плащат за такива услуги, но не е единствената.
„Някои хора може да търсят компания, но други просто може да са леко „социално несръчни“. Повечето японци не се справят добре с конфронтация или дори с директна комуникация. Хората може просто да се чувстват твърде неудобно да кажат: „Ще бъдеш ли мой приятел?“ — и за да избегнат това неудобство, са готови да платят“, допълни той.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Основен акцент е системата за подпомагане на водача с автоматизации
Бебето робот тежи 70 кг. и е висок около 90 см.
Truth Social е основен комуникационен канал на Белия дом