Рада Бонева: Носим средно една дреха по 7 пъти и я хвърляме, имаме огромен проблем с консуматорството
Гост: Екоактивистката Рада Бонева
По време на F5 Conf. 2023 експертът даде няколко съвета за добри кампании в Google Ads
Александър Георгиев е създател на дигитална агенция Advertise BG. Завършил е бакалавър eCommerce и магистратура Wireless Enterprise Business Systems в Brunel University, западен Лондон. През годините е работил с много от големите брандове на българския пазар, част от тях са Plesio, 7777.bg , Sport Depot, Peugeot, T Market, Бяла Карта, Activ Trades, A1 , Viber и много други. Google Ads е слабост на Александър, защото това е първият канал, с който е започнал кариерата си и винаги е работил в изключително тесни отношения с екипа на Google Ireland.
Когато говорим за AI в оптимизацията не става дума само за различни начини, по който ще генерираме текстово или видео съдържание, а целият начин по който комуникираме и разсъждаваме.
„Ние маткетинг специалиститене трябва да направим стъпки на промяна в начина, по който работим и т. нар. „ръчна работа“ в контекста на Google Аds, включващи търсене на ключи думи и отимизации, трябва да стане релевантна на промените с автоматизирането на кампаниите и появата на изкуствения интелект“, каза Алекс Георгиев, директор дигитална трансформация, по време на F5 Conf. 2023
По негови думи тук въпросът е как дигиталните специалисти да останат в крак с промените в тази сфера, за да могат да дадат добавена стойност на партньорите, с които работят и д аим бъдат максимално полезни в новата реалност, в която изкуственият интелект ще промени сферата за по-малко от 5 години.
Алекс Георгиев очертава 3 важни стъпки, в които специалистите, занимаващи се с Google Ads трябва да внимават.
„Преди първо идваше бриф от клиента с конкретни кампании и резултати, които иска да постигне. В новата реалност ние трябва да разберем много по-добре бизнеса на клиента и да му помогнем да си изгради Key Performers, свързани с реален бизнес успех. Това не се постига с определен обем постигнати кликове, а с реализирани печалби и продажби“, изясни експертът.
Според него е важно как един маркетинг специалист създава инфраструктурата за измерване на резултатите. Тук става дума за рекламните канали, които използват и инвестициите в дадените канали. Много инвеститори залагат на автоматизираните технологии за наддаване и таргетиране.
„Сега става все по-популярна темата как се оптимизират в реално време самите криейтиви като в реално време да може се провери дали те работят“, добавя той.
„Имаме отзиви, че бизнесите сменят своята агенция заради липсите на иновации“, каза той и добави, че една от най-големите му грешки като млад специалист е била с пускането на нов инструмент в Google – кампания по интереси. „Трябва да се внимава, когато един инструмент е твърде нов“.
„Трябва специалистите да изградят система за иновациите, защото те се случват много бързо“, съветва специалистът. „Имаме отзиви, че бизнесите сменят своята агенция заради липсите на иновации“.
„Имал съм случи с бизнес, който е огромна банка, но има проблем да реализира своя продукт онлайн. Маркетинг специалистите трябва да помогнат да помогнат на клиента да промени продукта си така че да бъде онлайн“, добави експертът.
Още за промените в дигиталния бизнес:
Гост: Екоактивистката Рада Бонева
Изявлението идва ден, след като дългогодишният президент Башар ал Асад беше свален от власт
Коя е най-добрата железопътна компания в Европа?