Бургери, дрехи, четки за зъби: Защо всички продават "Барби" това лято

Някои от компаниите разпродават всичко от серията с куклата за 24 часа

Филмът за Барби вече има своята официална премиера заедно с приливна вълна от горещо розово - Pantone 219-C, за да бъдем точни. Филмът обаче е само връхната точка на една супер наситена маркетингова кампания, която го предшества.

Mattel, компанията, която стои зад Барби, е сключила сделки с десетки други компании, за да популяризира както филма, така и самата кукла.

Снимка: Getty Images

Това идва няколко години след като емблематичната играчка, отдавна критикувана за насърчаване на нереалистични стандарти за красота за млади момичета промени цялата си визия и маркетингова стратегия, като започна да залага на по-приближени образи до реалността.

Снимка: Getty Images

Модни марки като Zara, Forever 21, Gap и Primark пуснаха официални линии за облекло с Барби, компанията за багаж Beis пусна колекция от ярко розово пътническо оборудване преди филма, и NYX Cosmetics - комплект грим, вдъхновен от куклата.

Снимка: Барби
Aldo, марката обувки със седалище в Монреал, също сключи официална сделка.

Модната тенденция Barbiecore - която предпочита ярко розово и други живи цветове - започна да става популярна миналата година. Колекцията на Aldo е популярна в TikTok, където хаштагът #TikTokMadeMeBuyIt доведе до част от нейния успех.

Компанията отбеляза увеличение на трафика си от електронна търговия с 48%, когато колекцията беше пусната в края на юни, а обувките й с платформа Barbie бяха разпродадени в рамките на 24 часа. (Някои други продукти са разпродадени в рамките на 72 часа.)

Няколко продукти, вдъхновени от Барби, може да ви накарат да се почудите каква е връзката между брандовете и куклата. Има Барби Xbox, Барби килим, Барби свещи, дори електрически четки за зъби. Progressive Insurance, компания за застраховки, пусна реклама, вдъхновена от Барби, с участието на Фло, измисления продавач, който редовно се появява в нейните реклами.

В обектите на Burger King в Бразилия клиентите могат да поръчат "Барби бургер", който е телешко, съчетана със сирене, парченца бекон, намазани с яркорозов сос, който веригата за бързо хранене описва като "опушен".

Има лакове за нокти Opi, които пуснаха колекция на Барби, редица дизайнери на бижута също се възползваха от момента, популярни магазини в САЩ като „Блумингдейлс“ ребрандираха целите си фасади с лика на куклата. Почти всички елементи, които можете да откриете в една кутия на Барби имат брандирано измерение в реалния живот.

Снимка: Burger King Brazil

В някои партньорски споразумения брандът плаща на Mattel фиксирана лицензионна такса, докато други дават на Mattel от 5% до 15% от продажбите си, според доклад в The Wall Street Journal.

Според маркетинг експертите проблемът тук е че всички тези марки се обвързват с друга и това винаги е опасно, когато става въпрос за маркетинг. Това дали филмът ще бъде успешен или не залага на картата милиони долари приход във всяка компания.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст