„Ние не сме Дисниленд": Възмущение в Рим заради „гладиаторските“ битки на Airbnb в Колизеума
Туристи ще могат да участват в инсценирана битка в гладиаторско облекло
История на международната технологична компания от създаването до днес
Някои истории на компании от Силициевата долина започват от гараж, други от малки апартаменти в предградията, историята на VMware започва в залите на Станфордския университет... Общото между тези компании е че всички са задвижени от устрема и идеите на няколко свръхталантливи и почти гениални основатели, които горят в мечтата за технологична модернизация.
Официално VMware е основана на 10 февруари 1998 г. от Даян Грийн, Мендел Розенблум, Скот Дивайн, Елън Уонг и Едуар Бунион, които решават, че компютрите трябва да бъдат по-ефективни. Тогава все още е обичайно да инсталираш една операционна система на един компютър. Те си поставят за цел да решат основен технологичен проблем по това време, а именно да как на един персонален компютър да има множество виртуални компютри и всеки един от тях да има отделна операционна система.
„Ако преди един компютър е можел да се използва по един начин с една операционна система сега вече на един компютър може да има от 5 до 10 индивидуални компютъра със собствена операционна система, които оперират с различни цели“, ни разказва Диана Стефанова, вицепрезидент „Регионални стратегии за развитие“ на компанията.
В началото в компанията работят около 20 човека, а днес в офиси по целия свят, компанията се е разраснала до 40 хиляди човека за 25 години, а Диана Стефанова поема една от основните позиции не само за българския екип, но и за целия регион.
„Сутрин денят ми започва с разговор с Китай, през деня работя с европейските ни офиси и този в България, а вечер работя с колегите в САЩ и Коста Рика“, ни разказва тя и допълва, че екипът е онова, което прави компанията успешна.
Този екип, разбира се, преминава през целия процес на развитието на продуктите на компанията от идеята за виртуализация и създаването на т.нар. workstation, до виртуализацията на сървърите на центровете за данни.
„Освен, че технологиите са ни много иновативни, всичко, което правим е много устойчиво с идеята за опазване на околната среда. Когато ние използваме по-малко хардуерни ресурси, съответно това от една страна спестява финанси, от друга страна разходите за охлаждане на тези ресурси никак не са малки и от една страна се спестяват ресурси, а от друга опазваме околната среда“, казва тя.
В момента основният фокус на компанията е върху разработката multicloud. След визуализирането на центровете за данни, което е частния облак, компанията решава, че е време да създаде начин да се управляват множество облаци в мултиоблачна платформа.
„Повечето ни клиенти в световен мащаб използват минимум два облака. Единият може да е частният облак, а другият да е публичен. Вече има изисквания и за суверенни облаци, които имат изисквания информацията да е в държавата, в която компаниите оперират“, казва още Стефанова.
Един от най-впечатляващите продукти, на компанията се нарича SRM и неговото предназначение е да помага за да се възстановят данни, загубени по време на бедствия като земетресения, пандемия и войни. Този продукт се прави точно от българският екип и има клиенти по цял свят.
Как Диана се озовава в България и как компанията се превръща в това, което е сега, можете да видите във ВИДЕОТО!
Надникнете в офиса на компанията ТУК:
Туристи ще могат да участват в инсценирана битка в гладиаторско облекло
Не забравяйте да следите за тези въпроси, които интервюиращият може да използва, за да ви изпита
Данните на комисията по стоковите борси и тържищата показват още, че килограм краве сирене струва 11.39 лв, а кашкавал "Витоша" 17.23 лв.