Коя марка коли се е повреждала най-често през 2025 г.?
Европейски производители са сред най-надеждните автомобили
Ето как изглежда офисът на бъдещето
Шумът в офиса може да те побърка… или да те направи предприемач.
Точно това се случва с Тодор Маджаров, който превръща хаоса в работната среда в своя най-силна бизнес идея. Така се ражда международната компания Meavo – производител на стилни акустични телефонни кабини, звукоизолирани работни станции с модерен дизайн и интелигентно оборудване, които връщат тишината там, където тя най-много липсва.
„Абсолютно навсякъде е имало крещяща нужда от повече пространства за уединение“, казва той за своите почти 10 години в Лондон. Именно тази нужда става искрата за създаването на компанията.
Идеята се ражда през 2017 г., когато Маджаров и бъдещият му партньор се опитват да закупят подобен продукт за собствения си офис. Процесът се оказва изтощителен:
„Никъде нямаше прозрачност при цените… докато получим някаква цена, която беше абсолютно висока“, спомня си той.
Тогава осъзнава, че има незапълнена пазарна ниша. Има продукт, който е нужен, но никой не предлага по честен и ясен начин. За да проверят дали идеята има потенциал, правят прост експеримент – фалшив сайт с фалшиви продукти и малко онлайн реклама. Резултатът?
„Веднага почнахме да получаваме запитвания… Това беше последният знак, че има нужда от това.“
Партньорството, което стъпва на ценности
Meavo е основана от Тодор Маджаров и германеца Томас Анселмино, с когото работят заедно в предишен стартъп.
„Имахме достатъчно голямо уважение и се познавахме достатъчно добре, за да скочим заедно в дълбокото“, казва Тодор.
Според него успехът им се дължи на общата ценностна и морална система, което е ключово условие партньорството да издържи натиска на растежа.
Въпреки че идват от среда с мащабни инвестиции, създателите на Meavo избират да изградят компанията без външно финансиране.
„Предпочитаме по-голяма независимост… да вземем стратегическите решения без външен натиск“, обяснява Тодор.
Равносметката осем години по-късно? Не съжаляват нито за миг.
Първият прототип далеч не е впечатляващ:
„Първия прототип беше един дървен съндък, буквално. Нямаше никакво електричество, светлина, вентилация, контакти. Беше буквално един дървен съндък. Обективно гаден продукт. Нямаше никакво електричество, светлина, вентилация… Беше обективно гаден продукт.“
И въпреки това успяват да го продадат. Клиентите оценяват правилното съотношение цена-качество, а за екипа това е доказателство, че са на прав път.
Цялото производство на компанията е позиционирано в България: „Прототипите, които направихме в България, се оказаха най-добри.“, споделя Тодор. Качеството на производството и добрите партньорства накланят везните. Оттогава всяка една от кабинките се произвежда изцяло в България.
Днес компанията продава в цяла Европа, а от началото на 2025 г. – и в САЩ. Във фабриката край Варна винаги има няколко сглобени кабини, които екипът използва ежедневно.
„Аз лично съм работил с месеци във всяка една от тях“, казва Тодор. Това им помага да откриват детайли за подобрение, които не се виждат на чертеж.
Според Тодор тенденцията е ясна по-малки офиси заради хибридния модел, повече специализирани кътчета и замяна на големите конферентни зали с компактни решения за един или няколко души;
„Офисите стават хибридни, за да има среда за всеки един човек“, казва той. Маджаров споделя и ценен урок, който получава именно от своя партньор Томас:
„За една организация е важно да се фокусира върху по-малко, но по-важни задачи… Отговорът по подразбиране трябва да бъде НЕ.“ Този хиперфокус според него е ключов за растежа.
Meavo започва с шум и „дървен сандък“, а днес се превръща в глобален играч в една от най-бързо развиващите се категории офис оборудване.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Европейски производители са сред най-надеждните автомобили
През периода 2004–2008 г. доходът на глава от населението се е увеличавал стабилно