"Да сглобиш мебел с помощта на производителя": Във Viber България са измислили начин

Корпоративни истории

Самите бизнеси вече ще могат да се идентифицират чрез специален Commercial account

Някога получавали ли сте такова съобщение от сериозен бизнес?

До толкова сме свикнали, че бизнес съобщенията у нас са написани на шльокавица, че може би понякога кирилицата може да ви се стори като нещо фалшиво. Част от иновациите, които компанията за съобщения Viber направи през последните 5 години е изцяло да кирилизира съобщенията, които влизат в официалните профили на бизнесите у нас.

„Знаете, че през последните години „ало“ измамниците, се превърнаха в „месинджър“ измамници. Започнаха да пращат информация, да пускат запитвания за данни имитирайки банки и фалшифицирайки  профили“, казва Константин Костадинов, старши директор продажби за Централна и Източна Европа и ОНД в Rakuten Viber.

За да повиши стандартите за сигурност на потребителите си, компанията създаде отделно пространство, в горната част на фийда си (business inbox), за да гарантира истинноста на профилите и компаниите, с които комуникират потребителите и да организира нивото на спам.

Това означава, че всяко едно съобщение, което получавате в нормалния си фийд, извън това специално място, от името на компания или бизнес, е много вероятно да е предпоставка за измама.  

Новото тук е че самите бизнеси вече ще могат да се идентифицират чрез специален Commercial account, чрез който компаниите ще могат да бъдат откривани по ключови думи, да бъдат контактнати чрез AI чатбота, да се следи информацията и изпратените съобщения от страна на компанията, както и да се следят различни каталози и най-важното – възможност да отговориш.

Снимка: Rakuten Viber

„Ако имате проблем със сглобяването на нова мебел, можете да пишете директно на компанията и там чатбот или консултант да ви помогне с повече информация за сглобяването“, допълва Константинов.

Много ще бъде трудно някой да се идентифицира с бранда, за да го използва за злонамерени цели, защото предварително всяка една компания ще удостоверява своята самоличност пред Viber, чрез договорни отношения.

По думи на Костадинов през годините са били засечени случаи, в които фалшиви профили с имена на банки са се опитвали да изискват информация от потребителите. Този commercial account категорично се опитва да спре този начин на злоупотреба, както и прекаленият спам, който някои компании си позволяват да практикуват.

Viber ще следи колко от потребителите съобщават за спам чрез специалните им бутони и само чрез 2 кликвания потребителите ще могат да подават сигнал.

„Ако от 3 до 5% от получилите на съобщенията на дадена компания са блокирали определени съобщения, ще разглеждаме акаунта на компанията и той може да бъде временно спрян“, допълва Атанас Райков, Senior Director Growth Top Markets at Rakuten Viber.

На този етап активиран commercial account имат 150 компании, като България е първата страна, в която Viber изпробва новата услуга.

Като положителни примери за успешно партньорства компанията изтъква работата си с EasyPay, които изработват система за получаване на сметките на потребителите само чрез кликване на два бутона.

По думи на Костадинов подобна услуга би могла да бъде разработена и с държавни предприятия и дори да можем да получаваме сметките си за вода чрез чата с компанията, в който да прилагаме номера на водомера, а инкасаторката да я засича физически веднъж в годината.

Райков потвърди, че на този етап подобни правителствени канали вече се използват в Сърбия, Гърция и Украйна, но на този етап няма подобни в България.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст