Да играем боулинг с кауза в подкрепа на фондация „Сийдър“
Инициативата ще се проведе на 15 и 16 ноември
Свят
Разривът между ценностите на поколението Z и очакванията на работодателите
Съществува значителна разлика между това, което поколението Z ценни, и това, което мениджърите действително търсят при своите служители. Проучване, цитирано от CNBC, показва, че това разминаване е не само осезаемо, но и доста рязко.
Според изследването, трите най-важни ценности за поколението Z са грижата за себе си, автентичността и подпомагането на другите. Работодателите обаче предпочитат служители, които се фокусират върху постиженията, ученето и упоритата работа. Когато се сравнят двете гледни точки, само 2% от представителите на поколението Z споделят приоритетите на своите шефове. В отговор на тези констатации един изпълнителен директор отбелязва: „Това обяснява точно защо не можем да наемаме.“
В този контекст се поставя въпросът: какво трябва да направи „безработният“ представител на поколението Z? Експертите предлагат няколко стратегии.
Признаването на личните финансови приоритети е ключово за кариерното планиране. Студентите често не са честни относно връзката си с парите. Устойчивите кариерни решения изискват яснота по въпроса колко пари са необходими, за да се почувства човек удовлетворен – от „една хубава ваканция“ до „частен хеликоптер“.
Според проучвания, 42% от поколението Z смятат богатството за средно ценно, 35% го оценяват по-ниско, а 23% – по-високо. След като се определи личната позиция по този въпрос, е възможно да се вземе информирано решение дали да се стреми към малкия процент служители, чиито ценности съвпадат с тези на работодателите, или да търси алтернативни пътища.
Една от стратегиите за съвместяване на работа и лични ценности е изборът на компания, която вече подкрепя тези ценности. Това може да са организации, които акцентират върху благосъстоянието на служителите, автентичността и взаимопомощта. Важно е обаче да се има предвид, че такива компании често привличат голям брой кандидати, което изисква отлично мотивационно писмо и първокласна автобиография.
Предприемачеството е друг вариант. Създаването на собствена компания позволява да се изградят работни култури, съобразени с личните ценности. Въпреки изтощителния характер на този път, той предлага най-пряката възможност за живеене според собствените принципи.
Понякога временното потискане на личните ценности може да бъде стратегическо решение. Ако намирането на работа е спешно, а богатството и балансът са дългосрочен приоритет, поколението Z може да се фокусира върху постиженията и трудолюбието за определен период. Препоръчва се ангажимент за значителен период, например десет години, за да се видят реални резултати, без ежедневни съмнения и колебания.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Инициативата ще се проведе на 15 и 16 ноември
Какъв е диапазонът на цените?
Само 12% от автомобилите на компанията използват платената версия