БНБ пуска възпоменателна монета, посветена на българската гайда
На гърба на монетата е изобразено стилизирано изображение на двама гайдари
Няколко трика ще ви помогнат в това начинание
През последните над десет години в световен мащаб се наблюдава свръхпроизводството на дрехи. Твърде много дрехи се правят, твърде много дрехи се купуват и твърде много хора притежават дрехи, които не носят. Крайният резултат е прекалено много дрехи, които се изхвърлят, пише "Гардиън".
За да се борят с тези тревожни нива на отпадъци, организации като фондация Ellen MacArthur от години се застъпват за кръгова модна индустрия. Ключов стълб за това е препродаването на дрехи от личния гардероб.
През 2020 г. доклад на McKinsey and Co обявява, че ако светът на модата иска да постигне целите си за намаляване на емисиите, препродажбата ще трябва да представлява много по-голяма част от индустрията. Идеята е хората основно да купуват от други лица техни дрехи, вместо да купуват нови от магазина.
Как обаче успешно да продаваме дрехите си? Ето няколко съвета:
Грижете се за дрехите си
Ако вече не искате да носите дреха, защото е парцалива, на петна или е започнала да мирише, едва ли някой друг ще иска да я купи. Бет Гланси от AirRobe казва: „Прането и грижата за вашите дрехи ще допринесе много за запазване на стойността им.“
За дизайнерските обувки и чанти запазването на оригиналната опаковка на артикулите също може да допринесе за стойността им при препродажба, казва говорител на платформата за препродажба Vestiaire Collective. Те подчертават значението на правилното съхранение. „Избягвайте дълго излагане на слънчева светлина, особено за кожи, избягвайте използването на силни химикали и използвайте противопрахови торбичка за съхранение.
Отнасяйте се съвестно към обявите си
Когато дойде време да продадете дреха, имайте предвид, че добрият маркетинг изисква обявите да са с отлични изображения и подробни описания. Тези обяви се прегреждат с приоритет от купувачите, казва Гланси.
„Виждали сме много невероятни дизайнерски облекла, които се продават на страхотни цени, но не се продават, защото изображенията не са добри. Ще си направите лоша услуга, ако пуснете снимка на намачкани друхи или снимани при лоша светлина. Важно е всеки артикул да има по няколко снимки.
В допълнение към използването на множество изображения, за да се покаже дрехата от различни ъгли, Vestiaire също така препоръчва да се направят „изображения отблизо на основни характеристики, като етикет с името на марката или етикет с размер, и ако рехата има забележка, то тя трябва да бъде снимана“.
Изберете повече подробности, когато описвате дрехата. Включително материала на външната част, както и на подплатата, всякакви допълнителни характеристики като джобове или френски шевове, както и размери на дрехата, измерени със сантиметър.
Богатият на детайли списък ще гарантира, че вашият купувач знае точно какво получава, така че артикулът да не се озове там, където е бил преди, неносен в дъното на гардероба или на път за депото.
Продавай според сезона
Нещо друго, което трябва да имате предвид, когато продавате артикули втора употреба, е сезона. Vestiaire казва, че дрехи, които са подходящи за сезона, се продават по-бързо.
Те също така препоръчват пускане на обявите в началото на сезона и началото на месеца. „Повечето продажби се случват през първата половина на всеки месец. Неделя е любимият ден за пазаруване."
Лимитираните колекции са по-търсени
Друг фактор, който допринася за популярността на даден артикул при препродажба, е колко трудно е да се намери и купи. Артикулите, които са от лимитирани колекции са с по-голямо търсене.
На гърба на монетата е изобразено стилизирано изображение на двама гайдари
Колко харчат пушачите на година за цигари
За китайските бизнесмени е много необичайно да отправят публични нападки към правителството