1 USD
1.79533 BGN
Петрол
83.36 $/барел
Bitcoin
$24,012.8

До 2030г. по европейските пътища ще има 30 млн. електромобила

ESG

Как ще се реши въпросът с батериите?

До 2030г. по европейските пътища се очакват поне 30 млн. електрически автомобили с нулеви емисии на парникови газове. За да има положителен ефект върху климата, трябва да се намери решение на един проблемът с батериите в новините автомобили. Според прогнозата, глобалното търсене на батерии ще се увеличи 14 пъти в следващите 7 години.

Снимка: iStock
Как ще се реши въпросът с батериите на електромобилите?

Вече се работи по промени в европейската директива за батериите, казват от "Активни потребители". Целта е да се регламентира, че батериите ще бъдат използвани и за други цели, ще се влагат повторно в производство или ще бъдат рециклирани.  В европейския парламент се обсъжда въвеждане на нова категория батерии – именно тези за леки превозни средства. Към тях се причисляват електрически колела и скутери.

Снимка: pexels.com
По-малко щети за природата

Батериите ще трябва да имат етикет, който ще показва какво отражение имат те върху природата. Това ще бъде  задължително за батериите за електрически автомобили, леки превозни средства и презаредими промишлени батерии с капацитет над 2 кВтч.

Снимка: iStock
Екологичният отпечатък трябва да бъде изчислен въз основа на целия жизнен цикъл на батериите. Ще има и минимални изисквания за съдържание на някои суровини.

Повече рециклирани батерии

През 2019г. повече от половината преносими батерии в ЕС са били събрани за рециклиране. Процесите за рециклиране са различни за отделните батерии, тъй като продъктите съдържат различни метали и други съставки. Очакванията са да се заложи повишаване на дела батерии за рециклиране – 2027г. 63% и 73% до 2030г. за преносимите батерии, както и за събираните батерии от леки превозни средства 51% до 2028г. и 61% до 2031г.

Безплатно за крайния потребител

Събирането на използваните батерии ще трябва да е безплатно за потребителите, независимо от химическия състав, състоянието, марката и произхода на батериите.

Снимка: iStock
Правилата налат изисквания за минимална степен на рециклиране на някои метали от стари в нови батерии – за кобалта това ниво трябва да бъде поне 16 %, за оловото 85% а за лития и никела 6%.

Изисквания към добива на суровини

Добивът на суровините нанася щети върху околната среда и може да бъде свръзан с експлоатацията на работници. За да се сложи край на нарушенията на човешките права се предвижда въвеждане на задължение за производителите на батерии да проверяват от кого се снабдяват със суровини. Всички, които продават  батерии на пазара в ЕС освен малките и средни предприятия ще трябва да извършат проверки на своите доставчици.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Свързани статии

Галерия

Google разкри колко вода използва за охлаждане на центровете си за данни

Coldplay
+9

Галерии