Бан на социалните мрежи за деца. Ще проработи ли?
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
Как ще се реши въпросът с батериите?
До 2030г. по европейските пътища се очакват поне 30 млн. електрически автомобили с нулеви емисии на парникови газове. За да има положителен ефект върху климата, трябва да се намери решение на един проблемът с батериите в новините автомобили. Според прогнозата, глобалното търсене на батерии ще се увеличи 14 пъти в следващите 7 години.
Как ще се реши въпросът с батериите на електромобилите?
Вече се работи по промени в европейската директива за батериите, казват от "Активни потребители". Целта е да се регламентира, че батериите ще бъдат използвани и за други цели, ще се влагат повторно в производство или ще бъдат рециклирани. В европейския парламент се обсъжда въвеждане на нова категория батерии – именно тези за леки превозни средства. Към тях се причисляват електрически колела и скутери.
По-малко щети за природата
Батериите ще трябва да имат етикет, който ще показва какво отражение имат те върху природата. Това ще бъде задължително за батериите за електрически автомобили, леки превозни средства и презаредими промишлени батерии с капацитет над 2 кВтч.
Екологичният отпечатък трябва да бъде изчислен въз основа на целия жизнен цикъл на батериите. Ще има и минимални изисквания за съдържание на някои суровини.Повече рециклирани батерии
През 2019г. повече от половината преносими батерии в ЕС са били събрани за рециклиране. Процесите за рециклиране са различни за отделните батерии, тъй като продъктите съдържат различни метали и други съставки. Очакванията са да се заложи повишаване на дела батерии за рециклиране – 2027г. 63% и 73% до 2030г. за преносимите батерии, както и за събираните батерии от леки превозни средства 51% до 2028г. и 61% до 2031г.
Безплатно за крайния потребител
Събирането на използваните батерии ще трябва да е безплатно за потребителите, независимо от химическия състав, състоянието, марката и произхода на батериите.
Правилата налат изисквания за минимална степен на рециклиране на някои метали от стари в нови батерии – за кобалта това ниво трябва да бъде поне 16 %, за оловото 85% а за лития и никела 6%.Изисквания към добива на суровини
Добивът на суровините нанася щети върху околната среда и може да бъде свръзан с експлоатацията на работници. За да се сложи край на нарушенията на човешките права се предвижда въвеждане на задължение за производителите на батерии да проверяват от кого се снабдяват със суровини. Всички, които продават батерии на пазара в ЕС освен малките и средни предприятия ще трябва да извършат проверки на своите доставчици.
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб
През тази година 75,9 % от регистрираните автомобили са бензинови