Проучване: 58% от българите печелят толкова, колкото да покрият разходите си

БГ Бизнес

51% от българите очакват повишение на приходите си с до 10% до 10 години

 

През 2024 г. потребителските навици се променят драстично в отговор на високите разходи за живот, като инфлацията влияе на начина, по който хората харчат, спестяват и плащат. Това показва новото проучване на Paysafe - „Портфейлът отвътре: Как потребителите харчат и спестяват през 2024 г." Изследването е проведено от Sapio Research от името на Paysafe в месеците май и юни 2024 г., сред 14 500 потребители над 18 годишна възраст в Европа, Северна Америка и Латинска Америка.

България е от ключовите локации в доклада. В българското проучване взимат участие 1000 анкетирани – 52% мъже и 48% жени, отговаряйки на 27 въпроса.

Генералната тенденция в България

Както в България, така и по света тенденцията е една и съща – все повече потребители откриват позитивните страни на дигиталните разплащания най – вече заради удобството, което предоставят те. Докладът на Paysafe показва нарастващата популярност на иновативните технологии, свързани с плащанията, като носими устройства и изкуствения интелект. Почти една трета от потребителите (32%) вече използват носими устройства, като смарт часовници, за да извършват плащания, а сред най-младите (Gen Z) това е предпочитан метод – 11% от тях плащат чрез носимо устройство.

Социалните мрежи също се утвърждават като място за покупки. 38% от потребителите купуват чрез платформи като Instagram, TikTok и Facebook няколко пъти годишно, а този процент е особено висок в Латинска Америка (48%).

Разнообразие

Потребителите търсят разнообразие в методите на плащане, докато пазаруват онлайн. В България дебитните карти остават водещ метод за тази година в сравнение с 2023г. 73% от българските потребители потребителите използват този метод по-често от преди.

Сигурност

Особено важна в случая е сигурността. 17% от българите са се отказали от продуктите в пазарската си количка, ако личните им данни не са в безопасност.

„Сигурността стимулира решението за покупка онлайн“, споделя Джакомо Остин, вторият генерален директор на Paysafe Bulgaria, на представянето на проучването. Той разказа, че българите са по-склонни да плащат чрез сертифицирани платформи, в които са сигурни. За пример даде PayPal, които са сертифицирана онлайн платежна система. Той наблегна на това, че в една страна винаги ще има хора, които имат различни предпочитания за плащане, но дигиталните портфейли набират популярност.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст