Ново проучване: 22% от българите ще похарчат по-малко за подаръци за празниците

Според проучването 19% от потребителите ще дадат по-малко пари за храна и напитки

Коледа и Нова година наближават, а с тях започва и голямото пазаруване на подаръци, забавления, стоки и услуги за дома. 62% от потребителите биха се отказали от покупка, ако се сблъскат с усложнения при плащането на стоката. Процентът за България е 55%, показва ново проучване на Paysafe.

Въпреки продължаващата популярност на традиционните методи на плащане при празнично пазаруване като дебитни карти (67%) и кредитни карти (50%), резултатите сочат забележима промяна и все по-голям интерес към алтернативните методи на плащане. Например, 48% от потребителите биха предпочели дигиталните си портфейли, когато пазаруват онлайн по време на празничния сезон, 41% редовно използват банкови преводи, а 25% се доверяват на онлайн решенията за плащане в брой, известни също като eCash.

Снимка: iStock

Данните от проучването сочат също, че увеличените разходи за живот значително биха свили бюджета за пазаруване този празничен сезон, като 81% от потребителите се очаква да оптимизират разходите си. За България например, 22% от българските потребители планират да харчат по-малко за подаръци, 19% по-малко за храна и напитки (за сравнение в Италия този процент е 14), а 17% ще харчат по-малко за забавления (за Австрия този процент е 13).

Едновременно с това 21% от анкетираните посочват, че планират да се възползват от сезонните оферти и намаления, за да оптимизират портфейла си; 20% споделят, че благодарение на по-големите спестявания, които са успели да направят през годината, влизат подготвени в празничния сезон и по-високите цени на продуктите и услугите не ги притесняват.

За проучването:
Изследването „Изгубени в трансакциите 2023: Как потребителите променят навиците си при пазаруване“, е реализирано от Sapio Research по поръчка на Paysafe през октомври 2023 г. сред 14 500 потребители в Обединеното кралство, САЩ, Канада, Германия, Австрия, България, Италия, Перу, Чили, Бразилия, Мексико, Колумбия, Аржентина и Еквадор, като изследва промяната на потребителското поведение и отношение към плащанията.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст