Пилотът Марио Бакалов: Дори и най-силната турбуленция не е опасна за самия самолет и неговата структура

Eкстремната турбуленция е много рядко явление и за над 20 години във въздуха той не е попадал в такава

 
В последно време се наблюдават инциденти, свързани със силна турбуленция в самолетите. Един от последните такива беше със Сингапурските авиолинии над Тайланд, при който пътник загина, а други 30 бяха ранени. Колко често се среща явлението и колко опасно може да бъде то? 
"Отново виждаме, че дори и най-силната турбуленция не е опасна за самия самолет и неговата структура. Опростено казано, за самолета няма никакво значение колко е турбулентен въздухът около него, както за големите кораби не е фатално, ако е бурно морето", казва пилотът Марио Бакалов.  
По думите му обаче турбуленцията обаче може да бъде опасна за пътниците, ако не се спазват инструкциите за безопасност.
 
"Според до момента разпространената официална информация разбираме, че без изключение всички ранени на борда са били или с незакопчани колани или част от екипажа движейки се в самолета, а починалият 73 годишен мъж е получил сърдечен инфаркт, вероятно в следствие на огромния стрес", казва Бакалов. 
Той уточнява още, че не е имало пропадане, както съобщиха някои медии, а пилотите са променили височината за да избегнат турбуленцията. 
 
"Никой не може да предотврати самолети да попадат в турбуленция, но всички ние може да се стараем да спазваме стриктно правилата на борда и да помагаме на екипажите да си вършат работата в името на безопасността", коментира пилотът. 
 
По думите му екстремната турбуленция е много рядко явление и за над 20 години във въздуха той не е попадал в такава.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст