1 USD
1.81684 BGN
Петрол
Bitcoin
$67,746.4

Наистина ли може да предизвикаме пожар, ако ползваме телефона си в самолета?

БГ Бизнес

Ето защо не е разрешено да ползваме мобилния и да правим снимки в района на летището

 

Използването на мобилни телефони в самолет не е позволено, тъй като те могат да попречат на навигационните инструменти на самолета и да причинят различни проблеми с безопасността.

Веднага щом самолетът кацне, ни е разрешено да изключим самолетния режим, но на някои летища не можем да получим добър сигнал. Това е така, защото летищата са известни като „мъртви зони“ на телефонния сигнал поради липса на мобилни кули – те не могат да бъдат поставени на самото летище поради ограничения във височината, съобщава CNN.

Всички близки клетъчни кули ще бъдат разположени далеч от системите на пистите на летището, за да се избегне намесата в траекторията на полета на самолета, особено посоката на излитане и кацане. Повечето летища поставят вътрешни ретранслаторни антени в летищния терминал; те помагат да се увеличи силата на телефонния сигнал, идващ от най-близката клетъчна кула някъде близо до летището.

Но така или иначе няма да ви бъде позволено да извършвате обаждания, докато се отдалечавате от самолета.

Защо не мога да използвам телефона си?

Докато рулираме, кабинният екипаж ни напомня да не пушим извън определените зони на терминала и да не използваме мобилните си телефони, докато не влезем в сградата на терминала.

Ако излезете от самолета по задните стълби също не се позволява да ползвате телефон, но защо? Със сигурност няма да повлияе на навигацията. Отговорът е многообразен и разпоредбите не са еднакви в целия свят.

В например Австралия, правителствена наредба забранява използването на мобилни телефони на пистата или зоната за паркиране на самолети на летището.

Няма да ви глобят, ако извадите телефона си, докато вървите към терминала, но авиокомпанията може да ви предупреди, че не спазвате правилата. Въпреки това, ако решите да тичате по или близо до пистата, може да бъдете арестуван от федералната полиция.

Перона на летището е много зает не само със самолети, но и с колички за багаж, камиони за кетъринг, камиони за извозване на отпадъци от самолети и камиони с гориво. Бързото и безопасно извеждане на пътниците от перона на летището и в сградата на терминала е приоритет за персонала.

Ако се разсеете, докато вървите към сградата на терминала, защото говорите по телефона си, може да бъде много опасно и дори смъртоносно, ако се окажете твърде близо до работещ самолет. Работещият реактивен двигател е изключително горещ и има силен ауспух. Освен това в предната част на двигателя има зона с ниско налягане, наречена зона за поглъщане, която може да засмуче човек. Наземният персонал е обучен да стои на поне 10 метра разстояние от тази зона. Тази информация обаче не се споделя с пътниците.

Снимка: iStock
Мит за горивото

Може би сте чували, че мобилните телефони представляват опасност за пожар в близост до гориво, а самолетите, разбира се, се зареждат с гориво на летищата.

Въпреки това, шансовете горивото да се запали по време на този процес са изключително ниски, тъй като камионът за зареждане е свързан и „заземен“ към самолета: операторът прикрепя жица към самолета, за да премести натрупаното статично електричество към земята, за да предотврати всякакво шанс за искра.

В пресата имаше истории за пожари на бензиностанции в Индонезия и Австралия от мобилни телефони, но те се оказаха неточни. Няма доказателства, че телефон може да предизвика пожар в горивна помпа, въпреки предупредителните етикети, които може да видите.

Така или иначе, шансовете мобилен телефон да причини това на земята с камион за зареждане с гориво, който е приземен към самолета, са изключително ниски, не на последно място защото зоните, разрешени за пътници, и зоните за зареждане са напълно разделени.

Защо ни е казано да не правим снимки?

Това правило варира от летище до летище в зависимост от техните процеси за сигурност.

Такива ограничения са пренесени от промените в сигурността на летището след терористичните атаки от 11 септември 2001 г. Вече федерализираните екипи за сигурност, TSA (Администрация за транспортна сигурност) в Съединените щати и Министерството на вътрешните работи в Австралия, често променят своите процеси, за да предотвратят наличието на каквито и да било разпознаваеми модели, които биха могли да бъдат използвани за създаване на пробив в сигурността.

Повишените мерки за сигурност също означават въвеждането на нови технологии; отделите по сигурността на летището не искат да се правят снимки за това как работят.

Ако откажете да следвате правилата на процеса на проверка, ще ви бъде отказан достъп до зоната на изхода на терминала на летището и ще изпуснете полета си. Можете ли също да бъдете арестуван за използване на телефона си. Зависи от летището и страната.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Свързани статии

Галерии