В каква валута ще са промоциите в магазина, когато приемем еврото и как ще се връща ресто?
Кога левът ще престане да бъде средство за плащане?
Проучване на Грийнпийс прави сравнение на цените
Летенето със самолет в Европа е до 30 пъти по-евтино от пътуването с влак, сочи проучване на Грийнпийс, цитирано от The Guardian.
Евтините полети в Европа и скъпите билети за влак насърчават използването на въздушен транспорт, казват активистите. Билетите за влак са двойно по-скъпи от полетите за същите маршрути.
Активистите сравняват билети по 112 маршрута за девет различни дни. Те установиха, че за да стигнете от Лондон до Барселона, цената на влака е до 30 пъти по-висока от цената полета за същия маршрут.
„Самолетни билети от 10 евро са възможни само защото други, като работници и данъкоплатци, плащат истинската цена“, каза Лорелей Лимузен, активист в Грийнпийс. „Заради планетата и хората, политиците трябва да действат, за да обърнат тази ситуация и да превърнат влака в по-достъпната опция.“
Летенето е една от най-замърсяващите въздуха индустрии. От Грийнпийс установяват, че пътуването с влак е по-скъпо от пътуването със самолет средно по 79 от 121 маршрута, които са проучили.
Влаковете предлагат по-добри цени в осем или девет от деветте тествани дни по 23 от маршрутите. Предимствата са редовни и надеждни връзки, добра скорост и билети под €150.
Най-добрите линии включват Лисабон-Порто и Мадрид-Барселона за вътрешни пътувания и Берлин-Прага, Цюрих-Виена и Прага-Будапеща за международни пътувания. Нито една от водещите международни влакови линии не включва Обединеното кралство, Франция, Испания или Италия.
В Европа авиокомпаниите не плащат данъци върху керосина и малък данък върху билетите или ДДС. Техните емисии се оценяват само за полети в Европа. Проучване, публикувано по-рано този месец от Transport and Environment установи, че европейските правителства са загубили 34,2 млрд. евро от лошо данъчно облагане на авиацията през 2022 г. като се очаква тази цифра да нарасне до 47,1 млрд. евро през 2025 г., се казва още в доклада.
Авиационната индустрия е отговорна за около 2,5% от глобалното въглеродно замърсяване.
Международната агенция по енергетика, базирана в Париж, ръководена от енергийните министри на предимно богати страни, призова политиците да „обложат авиацията според въздействието, като признават, че само малцинство от света лети“. Той също така им препоръчва увеличаване на устойчивите авиационни горива.
Грийнпийс настоява правителствата да въведат „национални, прости и достъпни климатични билети“. През 2021 г. Австрия започна да продава такъв билет, който покрива целия обществен транспорт в страната на цена от 3 евро на ден. През 2020 г. Люксембург стана първата страна в Европа, която осигури безплатен обществен транспорт.
Активистите също призоваха за постепенно премахване на субсидиите за авиокомпаниите.
Кога левът ще престане да бъде средство за плащане?
Под собствеността на Мъск X е активно рекламиран като алтернатива на традиционните медии
Евентуална американска собственост върху "Северен поток 2" ще осигури лост в мирните преговори с Русия, според него