Какви вина ще се пият тази година?

Вижте тенденциите в производството на любимата напитка

Във водата се отразява лицето ти, но във виното съзираш сърцето на другия. – Френска поговорка

Днес празнуваме деня на любовта и виното. Но истината е, че и двете нямат нужда от конкретен ден, за да бъдат част от нашия живот. Виното е любима напитка на милиони хора по света и макар че последните две години бяха трудни за индустрията, тази напитка продължава да присъства на много трапези.

Какви нови тенденции ще прокарат винените тенденции през тази година? 

Дигитално пиене

Намираме нашите бутилки онлайн, чрез Instagram, Facebook или YouTube – превъртаме, запазваме и кликаме два пъти, за да стигнем до нова чаша вино. „Постигнахме огромен успех в TikTok, като разговаряхме с потребителите за това какво предпочитат", казва Джо Вагнер, собственик и винопроизводител зад Copper Cane Wines & Provisions. Към момента на публикуване Вагнер натрупа над 265 000 последователи и 241 милиона гледания на своите видеоклипове в TikTok, привличайки вълна от нови любители на виното, пише Forbes.

Без вино във виното

„Около една трета от възрастните в Америка не пият“, казва Лорън Гонзалес, основател и собственик на Lolo Pass в Портланд. „Безалкохолната тенденция не е нова, но очаквайте по-качествени безалкохолни вина да излязат на пазара. Въпреки че винените ентусиасти (с право) ще ви кажат, че виното, което преминава през обратна осмоза или дестилация, може да загуби някои от положителните си характеристики, да се надяваме, че тези процеси и резултати ще се подобрят с инвестираното време и пари. С такъв огромен потенциален пазар, потърсете нови марки, които се борят за място на рафтовете.“, казва той.

Зелено пиене

Потребителите от хилядолетието и поколението Z, които бързо се превръщат в най-ценната демография за закупуване на вино, дават приоритет на приобщаването и устойчивостта. В центъра на това е изменението на климата. То тласка винопроизводителите да преосмислят местоположенията на лозята и да засаждат отново сортове, устойчиви на климата.

„Тъй като температурите се покачват и метеорологичните модели стават по-непредвидими, много винопроизводители вземат предвид дългосрочните последици от изменението на климата“, казва Гонзалес. „Деликатно грозде като Пино Ноар има малък, идеален температурен диапазон, при който може да расте. Тук, в Орегон, производителите експериментират със сортове, които са по-подходящи за по-високи температури като Tempranillo и Syrah. Ще видим повече хора да засаждат и презасаждат сортове, подходящи за по-топъл климат, тъй като температурите продължават да се повишават.“, добави той.

„Поради изменението на климата и продължаващия фокус върху уелнеса, потребителите клонят към винарни, които поддържат практики за опазване на околната среда и обръщат внимание на цялостното здраве чрез биодинамично земеделие“, казва Регън ДеБенедето, оперативен директор на Spuntino Wine Bar. „По-малко известните винарни ще излязат на преден план въз основа на практики за устойчиво земеделие и по-млади поколения, заемащи лидерски позиции.“, добави той.

„Ще видим промени“, казва Ервин Мачадо, мениджър напитки и сомелиер за Elisabetta's и Louie Bossi's в Южна Флорида. И добавя: „Глобалното затопляне промени начина, по който виждаме и пием вино. Виждам нововъзникващи региони, които влизат в играта - Англия, Холандия, дори Полша.“

Снимка: iStock
Може ли!

MS Thomas M. Price от 1856 г. очаква алтернативни опаковки като кутии да нараснат през следващата година и числата са съгласни. Маркетинговата фирма Grand View Research съобщи, че пазарът на консервирано вино е оценен на 235,7 милиона долара продажби през 2021 г. и се прогнозира да нарасне до над 570 милиона долара до 2028 г. Погледнете към марки като Companion Wine Co., Nomadica, Artómaña, Broc Cellars и Leitz.

Навън с чисто вино

Гонзалес е развълнуван от следващата вълна натурални вина. А именно, това означава естествено произведени вина без никакви маркетингови шумове, без добавяне на мантри за „чисто“ или „по-добро за вас“.

Натуралното вино получи много отпор през последните години и потребителите осъзнават факта, че искат натурално вино. През новата година Гонзалес се надява, че винопроизводителите, които използват наистина естествени техники за винопроизводство от „години, десетилетия, дори векове“, ще бъдат в челните редици на това движение. Това са бутилки отвъд брандирането, които не предлагат добавки, глутен или захар, просто хубаво вино, направено с внимание.

Хибридното грозде набира популярност

„Ще видим повече хибридни сортове, особено в САЩ. Ще видим и повече местни сортове като цяло“, отбелязва Маделин Малдонадо, директор на напитките в Mercado Little Spain в Манхатън. „Това са резултатите от движението към устойчиво бъдеще. Древните, местни сортове грозде и новите хибриди, които могат да се справят с екстремни условия на отглеждане, вървят ръка за ръка с нововъзникващите региони", казва още Малдонадо.

Ултра-премиум вина продължават да го разтърсват

Въпреки ветровете на промяната, на върха на пазара прогнозата за времето е слънчева. „Пазарът на луксозни вина остава жизнен. Видяхме това през пандемията и то продължи“, казва Роко Ломбардо, президент на Wilson Daniels. Инфлацията кара Ломбардо да се притеснява от общите перспективи за първото тримесечие на 2023 г., „но не говоря за колекционерската гама на продукта“, казва той. „Domaine de la Romanée-Conti, Domaine Leflaive, Gaja – тези вина ще бъдат продадени.“

Скот Диас, старши вицепрезидент по маркетинга и глобалната бранд стратегия за базирания в Напа Вали вносител Demeine Estates, се съгласява: „При по-скъпите ценови точки повишенията на цените бяха добре приети. С инфлацията „потребителите пият по-малко, но пият по-качествено вино.“

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст