Много от подаръците се купуват часове преди Коледа, казват от "Ние, потребителите"
Традиционно рисково остава пазаруването онлайн, твърди Габриела Руменова, основател на платформата "Ние, потребителите":
"Рисковете са - първо, да се отдадем на емоциите и да не прегледаме внимателно офертите, които ни изникват в интернет, защото сме профилирани, тъй като сме търсили нещо подобно в последните дни.
И сега в последния момент може да се появят оферти, включително с намаление, които да привлекат нашето внимание, но тези оферти да са за стоки, които приличат на тези, които сме разглеждали, но са например с по-лоши характеристики".
Точно в предпразничните дни се наблюдава бум на фалшиви предложения в интернет, предупреждава експертът:
"Точно сега пък се появяват много "търговци" кратковременни, които искат просто да съберат немалко пари от хората и да изчезнат - или нищо да не им доставят, или пък нещо, което хората после няма да харесат и няма да има къде да върнат".
Риск има и при пазаруването във физически магазини. Това, което потребителите трябва да знаят
за връщане на вече купената стока:
"Ако не сме доволни, можем да я върнем в 14-дневен срок, когато сме я закупили онлайн, обаче ако сме я закупили от физически магазин, няма такова задължение търговецът да я приеме обратно, ако всичко с нея е наред, ако няма някакъв дефект.
Но някои търговци вече в България предлагат тази възможност. Много често това е описано на гърба на касовата бележка. Срокът обикновено е 30 дни. Разбира се, понякога има изключения като например бельо, което не може да бъде връщано".