40% от новите мениджъри без ръководен опит, се провалят в първите 8 месеца

БГ Бизнес

Служителите, които са много добри професионалисти, понякога нямат умения за управление на хора

Само 50% от бизнес лидерите в световен мащаб споделят, че се чувстват добре обучени да ръководят хора. Това показват данните от проучване на Adecco Group, в което участие са взели 2800 служители на мениджърски позиции от всички икономически сектори.

Снимка: iStock

Едновременно с това, изследване на Center of Creative Leadership, водеща организация за обучение на висши ръководители в САЩ, констатира, че 40% от новоназначените мениджъри без предишен управленски опит се провалят в първите 8 месеца на новата си позиция.

„Често бързоразрастващите се компании назначават на мениджърски позиции служители, които са много добри професионалисти в своята експертна област, но без умения за управление на хора. Крайният резултат от това е разочароващ както за самия служител, така и за подчинените му и води до пропуснати ползи и финансови загуби за самите компании. Все повече компании осъзнават това и търсят нашата експертиза за систематични обучения как тези млади хора да бъдат подготвени за първата си мениджърска роля и как успешно да реализират първите 100 дни като лидери на екипи.“, коментира Мария Янева,  мениджър „Бизнес развитие“ за LHH България.

Друга тенденция, валидна и в България, е промяната в подхода в развитието на служителите, тъй като предварително структурирани програми и еднократни обучения не дават нужния резултат. Служителите очакват дългосрочна визия за кариерното си развитие в организацията и изискват обучения, съобразени с техните нужди в конкретната организация в която работят, а не обучение по принцип.

Снимка: iStock

Редица компании започнаха да осигурят достъп на служителите си до онлайн платформи за самообучения, включително на реномирани образователни институции, като  смятат, че с това са изпълнили по най-добрия начин своя  ангажимент към развитието на екипа си. За съжаление обаче, този ценен ресурс често остава неизползван, защото служителите или не разполагат с време или имат нужда от помощ на изберат правилното обучение за себе си. Допълнително, форматът „самообучение“ не е привлекателен за всички, а компанията не може да проследи дали съответните умения са усвоени и се прилагат на практика.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст