
Конкурент на Wizz Air и Ryanair пуска евтини билети от София и Бургас
Коя е авиокомпанията?
Спадът в Китай е достатъчно значителен, за да намали глобалните доставки за годината с 3%
Китайските шофьори купуват достъпни електрически превозни средства, заредени с нови технологии, тенденция, която промени търсенето на автомобилите от висок клас и нанесе вреди на германските производители.
След десетилетия доминация на китайския пазар германските производители на автомобили губят от китайските си съперници, които изместиха определението за кола от висок клас към такава, която е електрическа, интелигентна и достъпна, казва The New York Times.
Много нови китайски превозни средства приличат на немските си конкуренти, като изключително популярния Xiaomi SU7, който имитира Taycan на Porsche. SU7 съперничи на Taycan по мощност и спирачки, но също така включва интегриран изкуствен интелект, който може например да помогне при паркиране и да поздрави шофьорите с любимата им песен. Черешката на тортата: Продава се за приблизително половината от цената на Taycan.
В резултат на това германските автомобилни производители, които в продължение на десетилетия управляваха пазара на премиум автомобили в Китай, сега виждат спад в продажбите си, докато Xiaomi – водещ китайски производител на смартфони – миналата година продаде повече от 100 000 модела SU7.
Кои са най-тежко засегнатите компании от новите интереси на потребителите към електромобили?
Сред най-тежко засегнатите компании е Porsche, които съобщиха миналия месец, че доставките в Китай са се сринали с 28% през 2024 г. Въпреки че продажбите на Porsche са се увеличили във всеки друг регион по света, спадът в Китай е достатъчно значителен, за да намали глобалните доставки за годината с 3%.
Години наред германските автомобилни производители разчитаха на китайския пазар, за да компенсират по-слабото търсене другаде, което ги караше да игнорират по-дълбоките структурни проблеми у дома. Главният сред тях е новото възприятие, което определя шофирането в Китай: електрически превозни средства, оборудвани със сложен софтуер и все по-често изкуствен интелект.
Пазарни експерти казаха, че напредъкът в софтуера и функциите като автоматизирано шофиране и дистанционно управление са се превърнали в стандарт за китайските електрически автомобили, притискайки европейските производители на автомобили, свикнали да печелят от имената на своите марки.
Какво се случва с Porsche?
Този месец Porsche обяви, че ще се раздели с финансовия си директор и топ мениджър по продажбите, и двамата бяха подложени на натиск за лошото представяне на Porsche, включително в Китай.
В допълнение към натиска, президентът Тръмп нареди на съветниците си да разработят нови тарифни нива за търговските партньори на Америка, включително Европейския съюз. Това може да навреди на Porsche, която, за разлика от BMW, Mercedes-Benz или други марки на Volkswagen, снабдява своя пазар в САЩ само с износ от Германия.
Миналата седмица Porsche заяви, че ще съкрати до 1900 работни места в Германия през следващите години, на фона на спад в глобалното търсене. Продажбите на електрическия Taycan спаднаха почти наполовина миналата година до 20 836 доставки, а продажбите на новата Panamera, хибриден модел, намаляха с 13% миналата година, отчасти защото китайските купувачи не показаха толкова голям интерес, колкото се очакваше.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Коя е авиокомпанията?
Ето и какво още разказа Ноланд Арбо пред екипа ни
Екип на bTV Бизнес Новините беше на мястото на събитието