
Фестивалът на светлините в Шарджа: Артисти осветяват 11 арабски нощи (ВИДЕО+СНИМКИ)
Екип на bTV Бизнес Новините беше на мястото на събитието
В момента митата на автомобилите, внесени в САЩ от ЕС са 2,5%, но вероятно ще станат 10%
Доналд Тръмп заплашва да въведе големи мита върху вноса на автомобили от ЕС, недоволен, че европейците не купуват повече американски превозни средства. Но защо американските автомобили, с изключение на Tesla, не са по-популярни в Европа?
Според анализатора в автомобилната индустрия Хампус Енгелау всяка европейска страна има специфични нужди. Трудно е да карате SUV в тесните калдъръмени улички на Италия.
Цената на автомобилите
Добавете цената и ще стане очевидно защо не виждате твърде много американски пикапи по европейските пътища, отбелязва Майк Хоус, главен изпълнителен директор на Обществото на производителите и търговците на автомобили, което представлява индустрията във Великобритания пред BBC.
Цената на горивата
Ние сме склонни да имаме по-високи цени на горивата от американците, така че предпочитаме по-малки, по-икономични превозни средства, докато те обикновено предпочитат по-големи превозни средства. Цените на бензина са значително по-евтини в САЩ.
И все пак тези различия не допринесоха много за възпирането на европейските производители на автомобили от спечелването на пазарен дял в САЩ. Отново, по думите на Тръмп, в САЩ пристигат "милиони коли - BMW, Mercedes, Volkswagen и много други"
През 2022 г. 692 334 нови автомобила, произведени в ЕС, са били изнесени в САЩ на стойност 36 милиарда евро. Докато само 116 207 нови автомобила, произведени в САЩ, са отишли в обратната посока, на стойност за 5,2 милиарда евро.
Този дисбаланс е причинен от нечестни правила за търговия и се нуждае от коригиране, според Тръмп.
„Тръмп е загрижен, защото условията на търговия не са наистина равни“, обяснява Енгелау, като посочва, че митата от 10% на ЕС върху автомобили, внесени от САЩ, далеч надхвърлят митата от 2,5%, които САЩ – в момента – налагат върху автомобили, внесени от ЕС.
Малките автомобили са много по-популярни в Европа, отколкото в САЩ
Тези различия накараха Тръмп да каже, че иска да повиши митата на САЩ върху вноса на автомобили от Европа. Той вече обяви 25% мита върху вноса на стомана и алуминий, два от металите, които са от решаващо значение за производителите на автомобили.
Ходът на Тръмп изглежда е накарал ЕС да обмисли намаляване на собствените си мита, за да защити европейската автомобилна индустрия от потенциална търговска война.
Няколко европейски производители на автомобили, най-вече марки като BMW, Mercedes и Audi, произвеждат някои от най-големите си автомобили в Северна Америка и някои от тези превозни средства се изнасят обратно в Европа.
Производство в Северна Америка или Европа?
Американските производители на автомобили исторически са следвали подобни стратегии в Европа. General Motors притежаваше и произвеждаше европейски марки като Opel/Vauxhall и Saab, но продаде първата през 2017 г. и затвори втората през 2009 г.
Междувременно Ford спря да работи с Aston Martin през 2007 г., Jaguar и Land Rover през 2008 г. и Volvo през 2010 г. След години на загуба на пари, Ford в момента пренасочва своя европейски бизнес към електрически и търговски превозни средства и далеч от малки, достъпни автомобили, като моделите Focus. Ford планира да съкрати 800 работни места в Обединеното кралство и 2900 работни места в Германия до 2027 г., което представлява намаление с 14% в европейската работна сила от 28 000 души.
Tesla на Илон Мъск има фабрика близо до Берлин в Германия, където произвежда своите автомобили Model Y за европейския пазар, но дори и тук има насрещни ветрове, тъй като по-специално евтиният китайски внос отбелязва, че делът им на европейския пазар за електрически автомобили нараства.
Европа е много труден пазар за производителите на автомобили, според Хосе Асуменди, ръководител на европейските автомобилни изследвания в JP Morgan. Той също така посочва марките, които имат конкурентно предимство в родните си страни, било то BMW, Mercedes, Volkswagen и Audi в Германия, Peugeot, Citroen и Renault във Франция или Fiat и Alfa Romeo в Италия.
Той добавя, че докато други европейски страни са по-отворени към различни марки, пазарът е претъпкан с множество японски, южнокорейски и все повече китайски автомобили.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Екип на bTV Бизнес Новините беше на мястото на събитието
Каква е причината?
Градът умира от неконтролиран туризъм