1 USD
1.86892 BGN
Петрол
74.26 $/барел
Bitcoin
$96,296.1

Защо европейците не купуват повече американски коли?

Свят

В момента митата на автомобилите, внесени в САЩ от ЕС са 2,5%, но вероятно ще станат 10%

Доналд Тръмп заплашва да въведе големи мита върху вноса на автомобили от ЕС, недоволен, че европейците не купуват повече американски превозни средства. Но защо американските автомобили, с изключение на Tesla, не са по-популярни в Европа?

Според анализатора в автомобилната индустрия Хампус Енгелау всяка европейска страна има специфични нужди. Трудно е да карате SUV в тесните калдъръмени улички на Италия.

Цената на автомобилите 

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Добавете цената и ще стане очевидно защо не виждате твърде много американски пикапи по европейските пътища, отбелязва Майк Хоус, главен изпълнителен директор на Обществото на производителите и търговците на автомобили, което представлява индустрията във Великобритания пред BBC.

Цената на горивата 

Ние сме склонни да имаме по-високи цени на горивата от американците, така че предпочитаме по-малки, по-икономични превозни средства, докато те обикновено предпочитат по-големи превозни средства. Цените на бензина са значително по-евтини в САЩ.

И все пак тези различия не допринесоха много за възпирането на европейските производители на автомобили от спечелването на пазарен дял в САЩ. Отново, по думите на Тръмп, в САЩ пристигат "милиони коли - BMW, Mercedes, Volkswagen и много други"

През 2022 г. 692 334 нови автомобила, произведени в ЕС, са били изнесени в САЩ на стойност 36 милиарда евро. Докато само 116 207 нови автомобила, произведени в САЩ, са отишли ​​в обратната посока, на стойност за 5,2 милиарда евро.

Този дисбаланс е причинен от нечестни правила за търговия и се нуждае от коригиране, според Тръмп.

„Тръмп е загрижен, защото условията на търговия не са наистина равни“, обяснява Енгелау, като посочва, че митата от 10% на ЕС върху автомобили, внесени от САЩ, далеч надхвърлят митата от 2,5%, които САЩ – в момента – налагат върху автомобили, внесени от ЕС.

Малките автомобили са много по-популярни в Европа, отколкото в САЩ

Тези различия накараха Тръмп да каже, че иска да повиши митата на САЩ върху вноса на автомобили от Европа. Той вече обяви 25% мита върху вноса на стомана и алуминий, два от металите, които са от решаващо значение за производителите на автомобили.

Ходът на Тръмп изглежда е накарал ЕС да обмисли намаляване на собствените си мита, за да защити европейската автомобилна индустрия от потенциална търговска война.

Няколко европейски производители на автомобили, най-вече марки като BMW, Mercedes и Audi, произвеждат някои от най-големите си автомобили в Северна Америка и някои от тези превозни средства се изнасят обратно в Европа.

Производство в Северна Америка или Европа? 

Американските производители на автомобили исторически са следвали подобни стратегии в Европа. General Motors притежаваше и произвеждаше европейски марки като Opel/Vauxhall и Saab, но продаде първата през 2017 г. и затвори втората през 2009 г.

Междувременно Ford спря да работи с Aston Martin през 2007 г., Jaguar и Land Rover през 2008 г. и Volvo през 2010 г. След години на загуба на пари, Ford в момента пренасочва своя европейски бизнес към електрически и търговски превозни средства и далеч от малки, достъпни автомобили, като моделите Focus. Ford планира да съкрати 800 работни места в Обединеното кралство и 2900 работни места в Германия до 2027 г., което представлява намаление с 14% в европейската работна сила от 28 000 души.

Tesla на Илон Мъск има фабрика близо до Берлин в Германия, където произвежда своите автомобили Model Y за европейския пазар, но дори и тук има насрещни ветрове, тъй като по-специално евтиният китайски внос отбелязва, че делът им на европейския пазар за електрически автомобили нараства.

Европа е много труден пазар за производителите на автомобили, според Хосе Асуменди, ръководител на европейските автомобилни изследвания в JP Morgan.  Той също така посочва марките, които имат конкурентно предимство в родните си страни, било то BMW, Mercedes, Volkswagen и Audi в Германия, Peugeot, Citroen и Renault във Франция или Fiat и Alfa Romeo в Италия.

Той добавя, че докато други европейски страни са по-отворени към различни марки, пазарът е претъпкан с множество японски, южнокорейски и все повече китайски автомобили.

Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN

Съдържанието е информативно и не представлява консултация, препоръка или съвет за вземане на инвестиционно решение.