Ще гледаме ли индийски сериали по Netflix - новата цел на стрийминга

Технологии
 

Netflix се цели в пазара на Толивуд и южна Индия

В Южна Индия преданите фенове се покланят на филмовите и телевизионните звезди като пред богове, издигайки огромни статуи на актьорите в градовете си. 

Ето такъв огромен и апетитен пазар така и не успя да покори Netflix и до момента доста изостава в сравнение с останалите стриймйнг услуги на пазара.

Стрийминг платформата има не лош набор от индийски филми, но при телевизионните сериали има още много какво да се желае. До момента компанията разполага само няколко хитови предавания на хинди и никакви телевизионни предавания на другите регионални езици.

Американската компания даде зелена светлина на поне шест телевизионни предавания на южноиндийски езици тази година, агресивно преследвайки сделки в "Толивуд", съобщава Ройтерс.

Телугуското кино, известно още като Толивуд, е сегментът на индийското кино, посветен на производството на филми на езика телугу, широко разпространен в щатите Андхра Прадеш и Телангана. Името е съчетание на думите телугу и Холивуд.

Колкото и да са популярни филмите хинди, с тяхното крещящо и наситено с екшън съдържание създадени в Боливуд, южноиндийската филмова индустрия се справя изключително добре напоследък, доминирайки с приходите от бокс офиса на Индия до този момент през годината.

Netflix е "имал срещи с почти всеки продуцент и режисьор тук. Ще видите резултатите от тези срещи до следващата година", казва пред Ройтерс един от продуцентите в Толивуд. Всички източници са говорели при условие за анонимност, опасявайки се от загуба на възможности за работа.

Netflix отдавна смята Индия, със своето население от 1,4 милиарда души, за ключов пазар. През 2018 г., две години след стартирането му в страната, главният изпълнителен директор Рийд Хейстингс прогнозира, че следващите му 100 милиона абонати ще дойдат от Индия. Но засега, според анализтаорите потребителите са само 5-6 милиона.

По думи на Хейстингс, Netflix е разочарован от липсата на успех в Индия в сравнение с другите пазари. Този нов тласък на юг идва и в момент, когато търсенето на растеж вече е неотложно. 

Стрийминг гигантът смая инвеститорите миналия месец, когато отчете тримесечна нетна загуба на абонати в световен мащаб за първи път от повече от десетилетие и прогнозира по-сериозни загуби занапред. Оттогава акциите на компанията са загубили почти половината от стойността си. 

По-малко съперници
В Индия Netflix превъзхожда конкурентите си по отношение на дела на приходите от пазара на абонаментно видео, като заема 39% дял през 2021 г. в сравнение с 23% на най-близкия си конкурент Disney Plus Hotstar, според Media Partners Asia.

В същото време капацитетът от абонати около 5-6 милиона по никакъв начин не могат да осигурят комфорт на компанията, защото Disney Plus Hotstar, който притежава права за стрийминг на крикет, има около 50 милиона. Местният съперник Zee5 има приблизително 20 милиона, абонатите на Amazon Prime и SonyLIV също са доста над числата на Netflix.

Пазарният потенциал на Индия "не може да бъде подценен", казва Джулия Александър, директор по стратегия в базираната в САЩ Parrot Analytics.

„Ако Netflix не се опита да се възползва от това, като създаде по-силни връзки с местни творци, местни продуцентски компании и не изгради истинско място за себе си в Индия, някой друг ще го направи“, каза тя.

Голяма част от проблемите на Netflix са свързани с много високите му цени за абонамент на пазар, който доста се съобразява с разходите. Компанията намали таксите в края на миналата година, което я направи една идея по-конкурентоспособен, но все още услугата много по-скъпа от тази на конкурентите.

Таксата на Netflix на индийския пазар е 649 рупии, приблизително 8 долара на месец за най-високо качество за стрийминг резолюция и възможност да се използват до 4 устройства. Подобен план от Disney струва 299 рупии. Планът на Netflix само за мобилни устройства и за едно устройство е 149 рупии за един месец, докато Disney таксува същата сума за три месеца.

Дори с нови южноиндийски предавания, добавени към платформата, Netflix все още изостава от конкурентите. Например Amazon миналия месец обяви 22 нови оригинални телевизионни предавания, осем от тях на тамилски или телугу.

„Netflix изостава в сравнение с Amazon, Hotstar и SonyLIV, защото все още е на етап пускане в експлоатация, докато другите вече имат шоута или са на ръба на пускането“, казва продуцент в етап на преговори с Netflix.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст