Никола Минков: „Черният петък“ в България вече е по цял месец (ВИДЕО)
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
От компанията заявиха, че са загубил 200 хил. абонати през първите три месеца на годината
Акциите на Netflix се понижиха с 28% при отварянето на борсите, съобщава CNN. Ако акциите паднат толкова много, при отварянето на пазара, компанията обикновено губи повече от 40 млрд. долара.
От компанията заявиха, че са загубил 200 хил. абонати през първите три месеца на годината, когато очакванията за печалба са били 2,5 млн. долара.
Стрийминг гигантът, чиито акции вече са паднали с повече от 40% от началото на годината, обвини за спада засилената конкуренция за зрителите и инвазията на Русия в Украйна.
Netflix заяви, че решението му да се оттегли от Русия е струвало на компанията 700 хил. абонати. Но и икономиката световните икономически проблеми са се отразили пагубно на компанията.
Инфлацията принуждава домакинствата да преосмислят своите бюджети. Хората във Великобритания са анулирали около 1,5 милиона абонамента за стрийминг през първите три месеца на 2022 г. Повече от една трета са направили това, за да спестят пари, според нов доклад на медийната консултантска компания Kantar.
„Храната и енергията са приоритети на хората в момента, а не да гледат „Stranger Things“, каза главният пазарен анализатор на CMC Markets Майкъл Хюсън.
Netflix сигнализира, че може да направи големи промени в бизнеса си, докато се опитва да спре спада на акации. Отново се разглежда въпросът как да се обърне внимание на споделянето на пароли и това най-накрая да се монетизира.
Главният изпълнителен директор Рийд Хейстингс също каза на анализатори, че компанията ще обмисли опция за абонамент с по-ниска цена с реклама.
„Бях против сложността на рекламата и съм голям фен на простотата на абонамента“, каза Хейстингс във вторник. „Но колкото и да съм фен на това, аз съм по-голям фен на потребителския избор.“
Малко по-широкия поглед
Акциите на Netflix се покачиха с 86% от края на 2019 г. до 2021 г., докато индексът S&P 500 (в него влизат 500-те американски компании с най-скъпи акции) се покачи с 48%.
„Те предполагаха, че хората ще бъдат затворени завинаги“, каза Хюсън, добавяйки, че за разлика от Apple и Amazon, Netflix няма много алтернативни източници на приходи.
Очевидно настроението на пазара се е променило. Силната реакция може да постави началото на нов бурен сезон на печалбите, като инвеститорите вече са на ръба след разочароващите резултати от големите банки.
Когато компаниите отчетоха резултати за четвъртото тримесечие по-рано тази година, Netflix и Facebook претърпяха огромни загуби на акции, тъй като инвеститорите сигнализираха за нарастваща чувствителност към лошите прогнози за бъдещето.
Това се дължи на факта, че Федералният резерв трябваше да започне да повишава лихвените проценти, ход, който ще натежи на компаниите с висок растеж. Катастрофалното представяне на Facebook предизвикаха най-голямата загуба на пазарна стойност за компания от S&P 500 в историята.
Сега лихвите официално се повишават и има ежедневен дебат дали Фед може да бъде дори по-агресивен от очакваното. Войната в Украйна също променя настроенията на борсите всеки ден, а това може да доведе до големи колебания и за най-добрите акции.
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб