
Чуждестранен инвеститор ще изгражда многопрофилна болница в Царево
Това ще е единствената болница извън областния център Бургас
Как гейминг индустрията на Балканите отбелязва устойчив растеж
Нов доклад на Сръбската асоциация на индустрията за видеоигри разкрива какво се случва зад кулисите на една от най-бързо развиващите се сектори в региона.
Доклада анализира състоянието на местната игрална индустрия за 2024 г., предоставяйки цялостен поглед върху развитието на сектора от 2017 г. до наши дни. Въпреки че световната индустрия все още преминава през фаза на управление на кризата след пандемията, данните показват, че вътрешният пазар е отбелязал по-устойчив растеж.
Според доклада, игри, създадени в Сърбия, са изтеглени почти 300 милиона пъти от глобални платформи. Най-големите 15 компании са генерирали приходи от 214 милиона евро, което представлява ръст от 22% в сравнение с 2023 г. Това съобщават от сръбската медия eКapija. Оценките показват, че днес в Сърбия работят около 100 студия и екипи, а 84 нови игри са в процес на разработка.
В индустрията са създадени около 4500 специалисти, като в сравнение с 2022 г. са създадени 200 нови работни места. За 2025 г. обаче са планирани само 130 нови позиции, което показва забавяне на растежа и навлизане във фаза на стабилизация.
Докладът предлага и нови прозрения: 31% от всички служители са жени, които ръководят една трета от всички екипи, докато 55% от студиата разработват оригинални интелектуални собствености. Мобилните игри продължават да доминират в общите приходи.
За първи път бяха събрани данни и за използването на изкуствен интелект в разработването на игри, удовлетвореността от успеха на проектите, езиците за локализация, структурата на собственост на компанията, както и най-посещаваните местни и чуждестранни гейминг събития.
Основните центрове за разработка остават Белград и Нови Сад, а най-често срещаните професии са в областите на QA, програмирането и 3D изкуството. Най-трудната част е намирането на опитни разработчици и старши специалисти за позиции в бизнес поддръжката.
Като ключови предизвикателства пред по-нататъшното развитие на индустрията, компаниите посочват високата данъчна тежест, липсата на местна подкрепа за платформите за публикуване на игри, както и липсата на адекватни данъчни стимули.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Това ще е единствената болница извън областния център Бургас
2,9 млн. души в ЕС, от които 10,8 млн. в страните от еврозоната, са били безработни през март 2025 г.
Платформата е предоставяла данни на европейски потребители на Китай