Airbnb е глобена с 64 млн. евро за реклама на нелицензирани имоти
Хиляди семейства се борят за достъп до жилище, докато някои печелят от бизнес модели
Свят
Сателитната мрежа остава най-големият двигател на приходите на компанията
SpaceX се готви за гигантско първично публично предлагане (IPO), а бързо растящият Starlink е една от основните причини. Глобалният уеб трафик от сателитната интернет услуга на SpaceX се увеличи повече от два пъти през 2025 г., показват данни на Cloudflare, компания по киберсигурност, която обработва десетки милиони заявки между потребители и уебсайтове всяка секунда, съобщава The Business Insider.
Това е поредната година на експлозивен ръст на трафика за Starlink, който използва съзвездие от над 9 000 сателита в ниска орбита, за да осигурява интернет, включително в отдалечени райони.
SpaceX съобщи през ноември, че услугата има 8 милиона активни клиенти, спрямо 4 милиона през септември 2024 г., и вече е достъпна в над 150 пазара. Около 23 авиокомпании също обявиха планове да използват Starlink, за да предлагат високоскоростен Wi-Fi на своите самолети, а SpaceX даде знак, че скоро може да стартира собствена мобилна операторска услуга, захранвана от сателитната мрежа.
Ръстът на Starlink идва на фона на твърдения, че предстои колосално публично предлагане на SpaceX. В сряда Илон Мъск „на практика потвърди“, че производителят на ракети обмисля IPO още догодина, което според няколко медии може да оцени SpaceX на около 1,5 трилиона долара.
Това би изстреляло SpaceX в списъка на най-ценните компании в света и потенциално би поставило Мъск на прага да стане първият трилионер в историята.
От създаването си от Мъск през 2002 г. SpaceX успешно комерсиализира многократната употреба на ракети. Това е постижение, което мнозина в космическата индустрия смятаха за невъзможно и сега изстрелва повече товар в орбита от всяка друга компания.
В дългосрочен план SpaceX цели да изпълни амбициозните визии на своя милиардер-основател за колонизиране на Марс и разполагане на центрове за данни в космоса със своята гигантска ракета Starship.
Засега обаче високата оценка на базираната в Тексас компания се движи от успеха на Starlink, като Мъск заяви този месец, че сателитната мрежа е "с огромна разлика" най-големият източник на приходите на SpaceX.
Годишният доклад на Cloudflare установява, че в повече от 20-те държави и региони, където Starlink стартира през 2025 г., интернет трафикът от услугата се увеличава веднага след пускането ѝ. Компанията посочва, че трафикът в Ботсвана е нараснал с 295% тази година, след като Starlink стартира в африканската държава през август 2024 г.
Няма признаци Starlink да забавя темповете си, като SpaceX се готви да стартира услугата в Индия догодина. Също така липсва сериозна конкуренция. Конкурентни услуги като Leo на Amazon и Spacesail на Китай се опитват да изградят собствени съзвездия, но до момента са изстреляли по-малко сателити от Starlink.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Хиляди семейства се борят за достъп до жилище, докато някои печелят от бизнес модели
Най-голяма ще бъде ползата за тежкотоварния автомобилен транспорт
Проучвания показват, че основният мотив за покупка на употребявани стоки е икономията