Бизнесменът Ричард Брансън загуби съпругата си
Предприемачът споделя, че тя е била най-добрата му приятелка и пътеводна светлина
Цветът на автомобила силно влияе върху цената, която купувачите са готови да платят
Някои купувачи на автомобили може да се преструват, че не е от значение, но цветът на автомобила играе важна роля. Той влияе върху възприятието на хората и в крайна сметка определя колко пари биха дали за него, пише Money Digest. С други думи, цветът пряко влияе върху стойността на колата. Ако не беше така, производителите нямаше да предлагат определени цветове на по-висока цена — както например прави Tesla при Model 3. Затова изборът на цвят може да ускори или да забави обезценяването, а ако търсите максимална стойност при препродажба, той трябва да бъде стратегически.
Анализ на iSeeCars от 2024 г., базиран на данни за над 20 милиона продадени автомобила в САЩ (моделни години 2004–2023) в периода януари 2023 – април 2024 г., показва, че сините автомобили са петият най-популярен избор — 8,9% от всички продажби. Пред тях се нареждат белите (27,6%), черните (22,0%), сивите (21,3%) и сребристите (9,1%). Въпреки това сините коли са по-предпочитани от червените и още шест други цвята.
Отделно проучване на NexusMedia върху 10-те най-продавани модела автомобили установява, че сред петте най-разпространени цвята (син, черен, червен, сребрист и бял) именно синият се обезценява най-бързо — с 27,11% през първите пет години притежание. Това се равнява на средна загуба на стойност от над 12 000 долара.
Особено показателни са данните за електромобилите. Макар EV моделите да са по-икономични в дългосрочен план, статистиката показва, че някои сини електромобили губят над 50% от стойността си само за пет години. Разликата между цветовете е значителна:
• синият Tesla Model Y губи 50,4%,
• червените – 3,2%,
• белите – едва 0,8%.
Има и още един любопитен аспект. Още през 2019 г. iSeeCars установява, че сините автомобили се обезценяват най-силно на пазара на употребявани луксозни модели. Според iSeeCars „най-големите отстъпки при сини автомобили се срещат при модели като BMW 7 Series, Mercedes-Benz E-Class и Mercedes-Benz GLE“ — което показва, че купувачите на луксозни автомобили предпочитат по-неутрални цветове.
В крайна сметка обезценяването прави луксозните автомобили едновременно добра възможност и потенциален риск. Ако купите кола по-евтино само защото е синя, това може да е отлична сделка. Но същият цвят може да доведе и до по-голяма загуба, ако един ден решите да я продадете.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Предприемачът споделя, че тя е била най-добрата му приятелка и пътеводна светлина
Защо се стига до тук?
Компенсациите са част от новия механизъм за подкрепа на домакинствата