Турция налага антидъмпингови мита върху вноса на стомана от Китай, Русия, Индия и Япония
Митата спрямо Русия, Япония и Индия са в пъти по-ниски от тези за Китай
Катастрофата се смята за най-скъпото морско произшествие в историята на САЩ
Правителството на САЩ заведе дело за 100 млн. долара (75,6 млн. паунда) срещу собственика и оператора на товарен кораб, който се блъсна в мост в Балтимор и го разруши, съобщава BBC.
Представители на Министерството на правосъдието заявиха, че компаниите „Synergy“ и „Grace Ocean“ са били „добре запознати“ с проблемите на кораба „Dali“, преди той да загуби мощност и да се блъсне в моста „Francis Scott Key“ на 26 март, което доведе до смъртта на шестима души.
Правителството съобщи, че разчистването на приблизително 3000 до 4000 тона отломки, причинени от катастрофата, е струвало повече от 100 млн. долара, за да може пристанището на Балтимор да бъде отворено отново.
Главният прокурор Мерик Гарланд заяви, че иска да гарантира, че разходите ще бъдат „поети от компаниите, причинили катастрофата, а не от американските данъкоплатци“.
Министерството на правосъдието заяви, че всички възстановени средства ще бъдат използвани за разходите по възстановяването.
Телата на шестима работници, загинали, докато поправяли дупки по време на нощна смяна, бяха извадени от река Патапско в дните след катастрофата. В понеделник семействата на трима от тях заявиха, че завеждат дело срещу Грейс Оушън.
В иска на Министерството на правосъдието, подаден в окръжния съд в Мериленд, се твърди, че електрическите и механичните системи на кораба са били неправилно поддържани и че катастрофата е била „напълно предотвратима“.
Предварителният доклад на Националния съвет за безопасност на транспорта установи, че „Дали“ е загубил електрическо захранване четири пъти за по-малко от 12 часа преди сблъсъка с моста.
Отстраняването на повредата отне месеци и спря търговското корабоплаване в пристанището, което е едно от най-натоварените в САЩ.
Двадесет членове на екипажа на „Дали“ останаха блокирани на кораба в продължение на седмици, тъй като останаха заклещени от тонове бетон и стомана от останките на кораба.
Катастрофата се смята за най-скъпото морско произшествие в историята на САЩ. По-рано тази година „Грейс Оушън“ подаде молба във федерален съд за ограничаване на правната си отговорност.
Митата спрямо Русия, Япония и Индия са в пъти по-ниски от тези за Китай
Алтернативата е постепенно въвеждане на системата
Мъск показа прототипа на самоуправляващо се такси