1 USD
1.82822 BGN
Петрол
Bitcoin
$60,080.8

Съдят приложенията за запознанства Tinder и Hinge: Имали пристрастяващ дизайн

Съдят приложенията за запознанства Tinder и Hinge: Имали пристрастяващ дизайн

Приложенията печелят 98% от приходите си директно от потребители, които плащат за абонаменти и виртуални покупки

Потребители пуснаха съдебен иск срещу приложенията за запознанства Tinder и Hinge, притежавани от Match Group в окръжния съд на Калифорния точно на Свети Валентин. Причината? Дизайнът имал за цел да накара потребителите да се пристрастят.

Според иска приложенията съдържат скрити алгоритми, които стимулират пристрастяването на потребителите към приложенията. Това противоречи на твърденията на компанията, че нейните продукти са предназначени да помагат на хората да намират и установяват офлайн връзки. Hinge дори се рекламира като приложение, което е „проектирано да бъде изтрито“ след като откриеш партньор.

 

Шестимата ищци твърдят, че приложенията нарушават законите за защита на потребителите и целенасочено пристрастяват, като компанията Match „прави всичко по силите си, за да улови и поддържа плащащите абонати и да ги задържи в приложението“. Твърди се, че потребителите също са примамвани да надграждат непрекъснато абонаментите си и да плащат за бонус функции, които обещават да им дадат по-добър шанс да намерят любов, но в действителност само трупат пари на компанията.

 

 

Match Group нарече делото "нелепо", добавяйки, че то е с "нулево основание".

 

„Нашият бизнес модел не се основава на реклама или показатели за ангажираност. Ние активно се стремим да караме хората на срещи всеки ден и да изключват нашите приложения. Всеки, който твърди нещо друго, не разбира целта и мисията на цялата ни индустрия“, каза компанията в изявление за CBS MoneyWatch.

 

Приложенията печелят 98% от приходите си директно от потребители, които плащат за абонаменти и виртуални покупки в приложението, според последното подаване на Match Group към SEC.

 

Снимка: iStock

Ищците също така обвиняват компанията, че използва така наречените тъмни шаблони - функции за уеб дизайн, предназначени да накарат хората да купуват неща или да плащат за услуги, които не са възнамерявали да купят, форма на измама, която Федералната търговска комисия (FTC) разби.

Това обвинение идва във време, когато държавите обърнаха погледи към Meta, която притежава Instagram и Facebook, за нанасяне на вреда на млади потребители с пристрастяващи технологични функции в нейните приложения за социални медии, които изострят проблемите с психичното здраве.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Свързани статии

Галерии