
Ресторант дава отстъпка, ако клиентите не използват телефони по време на хранене
В тази държава заведения започнаха все повече да прилагат тази политика
В Австралия някои ресторанти въвеждат инициативи, за да насърчат клиентите си да се откъснат от мобилните устройства и да се насладят на храната и компанията си. Тези заведения предлагат отстъпки или безплатно вино на посетителите, които се съгласят да не използват телефоните си по време на хранене.
Един от най-обсъжданите примери за тази нова тенденция е ресторант, разположен в централната част на Сидни. Собственикът на заведението, Маркус Стаудер, въвежда инициативата, вдъхновен от наблюдението, че много от гостите му прекарват значителна част от времето, втренчени в екраните на телефоните си, дори когато са в компания.
В опит да насърчи разговорите между хората, ресторантът предлага безплатна чаша вино на клиентите, които не използват мобилните си телефони по време на хранене. Те трябва да оставят устройствата си в специално обозначена зона или да ги държат скрити и неизползвани през цялото посещение.
Разгледай онлайн нашите промоционални брошури
„Наблюдавахме как хората, които първоначално се чувстват малко неловко или дори 'голи' без телефоните си, бързо се отпускат, започват да разговарят, да се смеят и да се наслаждават на вечерта по напълно различен начин,“ споделя Стаудер пред Wine List Confidential. Според него това не е просто маркетингов трик, а опит да се върне усещането за споделено преживяване. Ресторантът активно комуникира тази политика в социалните мрежи и сред редовните си посетители, като отбелязва, че от началото на кампанията много клиенти се връщат именно заради усещането за „присъствие“ и връзка с другите.
Друг известен ресторант в Сидни отива още по-далеч в усилията си да ограничи използването на технологии. При влизане в ресторанта, клиентите са любезно помолени да поставят телефоните си в заключващи се шкафчета, които се намират до входа или на масите на клиентите. След това те могат да се насладят на храната си и получават 10% отстъпка.
Мненията за тези инициативи са предимно положителни. Много посетители споделят, че са били приятно изненадани от ефекта – не само се насладили повече на храната, но и почувствали по-силна емоционална връзка с хората, с които са вечеряли. Други признават, че в началото идеята им се е сторила странна или дори досадна, но впоследствие я възприели като необходима. Сред коментарите в социалните мрежи се срещат и по- критични мнения, свързани с нуждата от спешна комуникация или притеснение за сигурността на телефоните. Все пак повечето от участниците в дискусиите признават, че прекомерната употреба на мобилни устройства по време на хранене е проблем, който заслужава внимание.
Подобни практики не са изцяло нови и се наблюдават и в други държави, включително САЩ, Великобритания и Франция. В някои случаи става въпрос за така наречените „phone-free dining“ концепции, при които клиентите получават различни стимули – от отстъпки до специални десерти – ако оставят устройствата си настрана.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN