1 USD
1.72168 BGN
Петрол
67.68 $/барел
Bitcoin
$85,152.5

Ресторант дава отстъпка, ако клиентите не използват телефони по време на хранене

В тази държава заведения започнаха все повече да прилагат тази политика

В Австралия някои ресторанти въвеждат инициативи, за да насърчат клиентите си да се откъснат от мобилните устройства и да се насладят на храната и компанията си. Тези заведения предлагат отстъпки или безплатно вино на посетителите, които се съгласят да не използват телефоните си по време на хранене.

Един от най-обсъжданите примери за тази нова тенденция е ресторант, разположен в централната част на Сидни. Собственикът на заведението, Маркус Стаудер, въвежда инициативата, вдъхновен от наблюдението, че много от гостите му прекарват значителна част от времето, втренчени в екраните на телефоните си, дори когато са в компания.

В опит да насърчи разговорите между хората, ресторантът предлага безплатна чаша вино на клиентите, които не използват мобилните си телефони по време на хранене. Те трябва да оставят устройствата си в специално обозначена зона или да ги държат скрити и неизползвани през цялото посещение.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

„Наблюдавахме как хората, които първоначално се чувстват малко неловко или дори 'голи' без телефоните си, бързо се отпускат, започват да разговарят, да се смеят и да се наслаждават на вечерта по напълно различен начин,“ споделя Стаудер пред Wine List Confidential. Според него това не е просто маркетингов трик, а опит да се върне усещането за споделено преживяване. Ресторантът активно комуникира тази политика в социалните мрежи и сред редовните си посетители, като отбелязва, че от началото на кампанията много клиенти се връщат именно заради усещането за „присъствие“ и връзка с другите.

Друг известен ресторант в Сидни отива още по-далеч в усилията си да ограничи използването на технологии. При влизане в ресторанта, клиентите са любезно помолени да поставят телефоните си в заключващи се шкафчета, които се намират до входа или на масите на клиентите. След това те могат да се насладят на храната си и получават 10% отстъпка.

Мненията за тези инициативи са предимно положителни. Много посетители споделят, че са били приятно изненадани от ефекта – не само се насладили повече на храната, но и почувствали по-силна емоционална връзка с хората, с които са вечеряли. Други признават, че в началото идеята им се е сторила странна или дори досадна, но впоследствие я възприели като необходима. Сред коментарите в социалните мрежи се срещат и по- критични мнения, свързани с нуждата от спешна комуникация или притеснение за сигурността на телефоните. Все пак повечето от участниците в дискусиите признават, че прекомерната употреба на мобилни устройства по време на хранене е проблем, който заслужава внимание.

Подобни практики не са изцяло нови и се наблюдават и в други държави, включително САЩ, Великобритания и Франция. В някои случаи става въпрос за така наречените „phone-free dining“ концепции, при които клиентите получават различни стимули – от отстъпки до специални десерти – ако оставят устройствата си настрана.

Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM 

Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN

Съдържанието е информативно и не представлява консултация, препоръка или съвет за вземане на инвестиционно решение.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Виж всички предложения от брошурата тук