
Тази нискотарифна авиокомпания въвежда глоби за закъснели пасажери
Глобата е в размер на 120 евро
Продажбата на акции е донесла на двамата създатели общо състояние от 8,1 милиарда долара
Преди 20 години в една от най-бедните провинции в Китай, отваря ресторант, който сервира на цени от 1 юан (15 цента). Днес този бизнес се е превърнал в един от най-печелившите в света като изпреварва McDonald's и Starbucks като най-голямата верига за храни и напитки в света по брой обекти.
Името на компанията е Mixue Bingcheng. Преведено това означава град с мед, сняг и лед. Бизнесът вече може да се похвали с над 45 000 търговски обекта по целия свят към миналия септември. Бюджетният гигант за напитки, който сега е по-известен с предложенията си за бъбъл тий, видя акциите си да скочат с повече от 40% в понеделник в първия си ден на търговия в Хонконг, след като набра 444 милиона долара миналата седмица при първично публично предлагане, според Хонконгската фондова борса, съобщава CNN. Това е най-голямото листване в Хонконг досега тази година и петото най-голямо през последната година, според фондовата борса.
Цените на фирмените напитки варират между 2 и 8 юана (30 цента до 1,20 долара), което привлича изключително много клиенти. Над 99% от магазините на Mixue са на франчайз и по-голямата част от приходите идват от продажба на хранителни материали, оборудване и опаковки на франчайзополучателите.
Печалбата на Mixue скача с 42% до 3,49 милиарда юана (479 милиона долара) през първите девет месеца на 2024 г. спрямо същия период на предходната година. Приходите му се увеличиха с 21% до 18,7 милиарда юана (2,6 милиарда долара) през първите девет месеца на 2024 г. спрямо същия период на 2023 г.
Mixue се разраства бързо, нараствайки от по-малко от 10 000 обекта през 2019 г., според Momentum Works, фирма за пазарни проучвания, базирана в Сингапур.
Според индекса на милиардерите на Bloomberg продажбата на акции е донесла на двамата създатели общо състояние от 8,1 милиарда долара. Това прави дуото по-богато от Хауърд Шулц, бивш главен изпълнителен директор на Starbucks, който притежава над 6 милиарда долара.
Докато компанията има повече магазини от McDonald's, Starbucks и Subway в световен мащаб, продажбите на Mixue все още изостават от Starbucks, Inspire Brands, собственик на Dunkin' и Baskin Robbins, и канадския Tim Hortons, според Momentum Works.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Глобата е в размер на 120 евро
Очаква се компанията да публикува своя финансов отчет за миналата година