1 USD
1.69072 BGN
Петрол
63.55 $/барел
Bitcoin
$114,944.0

Продажбите на Tesla Cybertruck буксуват

Свят

Има ли дискретно ребрандиране?

Tesla Cybertruck регистрира повече от двойно по-ниски продажби спрямо миналата година. Производителят на електромобили е реализирал около 5 400 броя от „apocalypse-proof“ пикапа през последното тримесечие, което представлява спад от 62,6% на годишна база, сочат данни на Cox Automotive, цитирани от Business Insider

Това понижение идва въпреки че както Tesla, така и по-широкият пазар на електромобили отбелязаха рекордни тримесечни резултати, след като купувачите побързаха да се възползват от федералния данъчен кредит преди изтичането му.

Амбициозни, но нереализирани цели

Снимка: Getty Images

Още през 2023 г. Илон Мъск заяви, че Tesla може да достигне производство от 250 000 броя Cybertruck годишно. Почти две години след премиерата си неръждаемият пикап е далеч от тази цел: досега през 2025 г. са продадени около 16 000 бройки.

 

Изоставане от основния конкурент

Футуристичният електрически пикап изостава и от основния си конкурент Ford F-150 Lightning. По данни на Cox Automotive Ford е пласирал 10 000 броя Lightning само през третото тримесечие.

Tesla среща трудности при позиционирането на Cybertruck. Първите версии на модела, пуснати през ноември 2023 г., струваха около 100 000 долара — значително над обявената през 2019 г. стартова цена от 39 990 долара. Най-достъпният вариант днес все още е близо 80 000 долара, а по-евтината версия със задно предаване за 70 000 долара беше отменена.

Дизайнът като обект на недоволство

Силно разпознаваемият дизайн превърна Cybertruck и в мишена на протести срещу политическите възгледи на Мъск. Собственици разказаха пред Business Insider по-рано тази година, че са се сблъскали с вандализъм, графити и тормоз на фона на масовото недоволство срещу работата на милиардера по DOGE.

Слабите продажби на модела накараха Tesla да пристъпи към дискретно ребрандиране. Компанията е изоставила научно-фантастичния маркетинг на пикапа, за да го позиционира като „работническо“ превозно средство.

Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM 

Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN

 

Съдържанието е информативно и не представлява консултация, препоръка или съвет за вземане на инвестиционно решение.

Бизнес Видео Подкаст

Виж всички предложения от брошурата тук