Никола Минков: „Черният петък“ в България вече е по цял месец (ВИДЕО)
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Компанията трябва да заплати солидната сума от 25,6 милиона долара
Съд се произнесе в полза на бившия регионален директор на Starbucks Шанън Филипс, която съди компанията за неправомерно уволнение, твърдейки, че е била уволнена поради това, че е бяла.
Филипс, която работи за Starbucks в продължение на около 13 години и управлява магазини в района, беше уволнена след ареста на двама чернокожи мъже в Starbucks във Филаделфия през април 2018 г.
Съдът в Ню Джърси присъди плащавне от 25,6 милиона долара, 25 милиона долара за наказателни щети и 600 000 долара компенсаторни щети, според Console Mattiacci Law, която представлява Филипс. Съдебните заседатели се произнесоха единодушно след шестдневен процес, казаха адвокатите.
От Starbucks заявиха, че са разочаровани от решението и преценяват следващите си стъпки, каза говорителят Джейси Андерсън пред CNN.
Присъдата от тази седмица е последното развитие на инцидент, който предизвика протести и възмущение. През 2018 г. двамата мъже бяха помолени да напуснат кафенето, след като седнаха на една маса, без да поръчат нищо. Мъжете, които отказаха да напуснат, тъй като чакаха бизнес партньор, бяха изведени от кафенето с белезници, след като управител на магазина извика полиция срещу тях.
В дело, заведено за първи път през 2019 г., Филипс каза, че компанията я е дискриминирала поради нейната раса, когато е била освободена.
В жалбата от 2019 г. се казва, че след ареста Starbucks „е предприела стъпки за наказване на бели служители, които не са участвали в арестите, но които са работили в и около град Филаделфия, в опит да убеди общността, че е реагирала правилно на Инцидентът."
Филипс, която по онова време ръководеше области, включително Филаделфия, каза, че Starbucks й е наредил да остави бял служител в административен отпуск като част от тези усилия, поради предполагаемо дискриминационно поведение, което според Филипс е неточно. След като Филипс се опита да защити служителката, компанията я уволнява, разказа тя.
Причината за прекратяването, според жалбата, е, че „ситуацията не е възстановима“. В жалбата се твърди, че това е „предтекст за расова дискриминация“, добавяйки, че „расата на Филипс е мотивираща и/или определящ фактор в дискриминационното отношение на Starbucks“.
Starbucks, които отхвърлиха твърденията по това време, заявиха в съдебно дело от 2021 г., че след инцидента „висши ръководители и членове на Partner Resources всички са наблюдавали г-жа Филипс да демонстрира пълно отсъствие на лидерство по време на тази криза“.
Филипс, твърди компанията, „изглеждаше съкрушена и не осъзнаваше колко критична е станала ситуацията“. Мениджърът на Филипс в крайна сметка реши да я уволни, „защото силното лидерство беше от съществено значение през това време“, според документа.
Криза за Starbucks
Инцидентът от 2018 г. беше голяма PR криза за компанията. Вследствие на арестите Starbucks предприе няколко стъпки, за да се опита да облекчи ситуацията.
Тогавашният главен изпълнителен директор Кевин Джонсън се извини, като каза, че случилото се е "осъдително" и обеща да направи всички необходими промени, за да се увери, че нещо подобно няма да се повтори.
Starbucks скоро промени политиката си, за да позволи на хората да използват тоалетните на Starbucks и да прекарват времето си в кафенетата, дори и да не са правили никакви покупки. Веригата кафенета също затвори около 8 000 магазина, собственост на компанията, за един следобед за задължително обучение срещу пристрастия за около 175 000 служители.
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб