
Българите в чужбина изпращат нaй-мнoгo пapи нa poднини от тази страна, не е Германия
Общата сума за тази година надвишава 400 млн. евро
Какво показват последните числа?
Китайската компания Pop Mart обяви, че приходите ѝ за първата половина на 2025 г. са достигнали 13,88 млрд. юана (приблизително 1,66 млрд. евро), което представлява ръст от 204 % на годишна база. Нетната печалба е скочила с 386 % до 4,68 млрд. юана (приблизително 559,4 млн. евро), като надмина прогнозите на анализаторите.
След публикуването на резултатите цената на акциите в Хонконг се повиши с повече от 12,5% в рамките на търговската сесия в сряда.
„The Monsters“, серията, в която влиза популярната кукла Labubu, е донесла 4,81 млрд. юана (≈ €575 млн.) или 34,7 % от общите приходи. Около 40 % от продажбите са реализирани извън континентален Китай, което подчертава глобалната привлекателност на марката.
Част от успеха се дължи на т.нар. blind-box опаковки - клиентът разбира какъв модел е закупил едва след отваряне на кутията. Популярността се подхранва и от публични личности като Дуа Липа, Ким Кардашиян и Дейвид Бекъм, които споделят куклите в социалните мрежи.
След откриването на първия си европейски магазин в Лондон през януари 2022 г. компанията вече управлява близо 600 магазина и около 2600 вендинг машини в повече от 30 държави. Планира се навлизане в Близкия изток, Централна Европа, както и в Централна и Южна Америка. В САЩ Pop Mart има около 40 търговски обекта и възнамерява да отвори още 10 до края на 2025 г.
По време на конферентния разговор за резултатите главният изпълнителен директор Уан Нин съобщи, че „още тази седмица“ ще бъде пусната мини версия на Labubu, предназначена за закачане към мобилни телефони. Той допълни:
„На път сме да изпълним целта си за приходи от 20 млрд. юана през 2025 г.; 30 млрд. тази година също трябва да е съвсем постижимо.“
Някои анализатори остават предпазливи.
„Манията по елфоподобните кукли Labubu носи значителни печалби и паричен поток“, коментира Дани Хюсън, ръководител финансови анализи в AJ Bell.
„Потребителите обаче могат да бъдат капризни при подобни моди и Pop Mart ще трябва усилено да надгражда постигнатото, за да не остане еднодневка.“
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Общата сума за тази година надвишава 400 млн. евро
В този град може да отседнете в две държави едновременно
Прогнозира се поскъпване на телефоните