1 USD
1.66823 BGN
Петрол
66.47 $/барел
Bitcoin
$117,642.0

Labubu – от магазин до търг: Как играчка за 30 долара достигна до петцифрена сума?

Търгът в eBay завърши с 96 оферти и достигна впечатляваща сума

Labubu е една от най-популярните плюшени играчки за последните месеци, а за истинските колекционери тя се превърна в сериозна инвестиция. Куклата от колекцията на китайската компания Pop Mart, който се продаде на онлайн търг за впечатляващите $10 585. Най-новият е хит лимитирана колаборация между Labubu и модния бранд Vans, която направи куклата още по-желана от почитателите, предава Forbes. 

Снимка: Getty Images/iStock

Продаденият модел, Labubu x Vans Old Skool Vinyl Plush, е проектиран още през 2023 г., но ограниченото му издание го направи една от най-желаните версии. Плюшената кукла с улично облекло Vans, включително емблематични маратонки Sk8-Mid и шапка с надпис Чудовищата“, се превърна в трофей за колекционерите.

Търгът в eBay завърши с 96 оферти, а пазарната цена се изстреля в небесата, напълно в синхрон с други високопрофилни продажби на Labubu като фигурката за $28 300, продадена от Sotheby’s, и гигантски модел за над $150 000 в китайска аукционна къща.

Това, което прави Labubu уникален, е съчетанието между изкуство, митология и поп култура. Произходът на героите вдъхновен от скандинавски фолклор и създаден от хонконгския художник Касинг Лунг добавя културна дълбочина, която привлича както начинаещи, така и опитни колекционери. Видеоклиповете с разопаковане“ в TikTok, в които феновете разкриват съдържанието на слепи кутии“ с шанс 1 към 72 да се падне специален модел, подхранват колекционерската треска. Инфлуенсъри и звезди като Лиса от Blackpink, Риана и Дуа Липа засилиха интереса още повече. 

Със създателя си Уанг Нинг, който вече е сред десетте най-богати китайски милиардери, фирмата отчита ръст от 350% в печалбите и 200% в приходите само за първото полугодие на 2025 г. И все пак, въпреки рекордните резултати, акциите ѝ претърпяха спад, а анализатори предупреждават за надцененост. Това не спира феновете нито от дългите опашки, нито от битките пред магазините.

Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM 

Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN

Съдържанието е информативно и не представлява консултация, препоръка или съвет за вземане на инвестиционно решение.

Последни публикации

Виж всички предложения от брошурата тук