
Рязко покачване на лихвените проценти по американските държавни облигации
Това вероятно е знак, че инвеститорите са притеснени относно мащаба на нарастващия дълг на страната
Ето как го правят
Поколението Z, което прекарва близо седем часа дневно на телефона си, е намерило начин да печели от времето, прекарано в скролване — като продава личните си данни.
Компанията за младежки социологически проучвания Generation Lab току-що стартира нов проект с името Verb.AI, който плаща на млади хора, за да позволят на приложение да проследява всяко тяхно дигитално движение — от това, което разглеждат, до това, което гледат. Всичко това се прави в името на пазарните изследвания.
„Смятаме, че корпорациите са извличали потребителски данни, без да компенсират справедливо хората за собствените им данни. Смятаме, че потребителите трябва точно да знаят какви данни предоставят и да се чувстват добре с това, което получават в замяна“, казва Сайръс Бешлос, главен изпълнителен директор на Generation Lab, цитиран от Axios.
Приложението изплаща 50 долара или повече на месец, в зависимост от активността — просто трябва да се инсталира тракер, който създава „дигитален двойник“ на информацията.
„В продължение на десетилетия пазарните проучвания бяха като лекар, който пита пациента да опише симптомите си. VERB е като ЯМР-скенер,“ казват от компанията.
Това е поредният пример за това как Gen Z обръща сценария на експлоатацията на лични данни. Вместо да бъдат проследявани безплатно, те вече получават заплащане — и не са недоволни от това, пише New York Post.
„88% от поколението Z са склонни да споделят лична информация с компании в социалните мрежи“, според данни на eMarketer — с 20 процентни пункта повече в сравнение с по-възрастните поколения.
Поколението Z консумира повече съдържание от всяка друга възрастова група, като прекарва почти седем часа дневно (точно 6,6 часа) пред екрана, сочи скорошно проучване на Talker Research.
Също така харчат сериозни суми — около 97,70 долара месечно — за стрийминг платформи и абонаменти.
Не е изненада тогава, че почти 2/3 от поколението Z казват, че консумират „твърде много“ медийно съдържание, като 66% признават, че се чувстват претоварени от непрекъснатия поток.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Това вероятно е знак, че инвеститорите са притеснени относно мащаба на нарастващия дълг на страната
13 журналисти получиха признание за своите разследвания, репортажи и подкасти на престижния конкурс
През 2024 г. дружеството реализира оборот от над 64 млн. лева