1 USD
1.67408 BGN
Петрол
67.99 $/барел
Bitcoin
$117,812.0

Gen Z печели по 50 долара на месец, докато си скролва на телефона

Ето как го правят

Поколението Z, което прекарва близо седем часа дневно на телефона си, е намерило начин да печели от времето, прекарано в скролване — като продава личните си данни.

Компанията за младежки социологически проучвания Generation Lab току-що стартира нов проект с името Verb.AI, който плаща на млади хора, за да позволят на приложение да проследява всяко тяхно дигитално движение — от това, което разглеждат, до това, което гледат. Всичко това се прави в името на пазарните изследвания.

„Смятаме, че корпорациите са извличали потребителски данни, без да компенсират справедливо хората за собствените им данни. Смятаме, че потребителите трябва точно да знаят какви данни предоставят и да се чувстват добре с това, което получават в замяна“, казва Сайръс Бешлос, главен изпълнителен директор на Generation Lab, цитиран от Axios.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Приложението изплаща 50 долара или повече на месец, в зависимост от активността — просто трябва да се инсталира тракер, който създава „дигитален двойник“ на информацията.

„В продължение на десетилетия пазарните проучвания бяха като лекар, който пита пациента да опише симптомите си. VERB е като ЯМР-скенер,“ казват от компанията.

Това е поредният пример за това как Gen Z обръща сценария на експлоатацията на лични данни. Вместо да бъдат проследявани безплатно, те вече получават заплащане — и не са недоволни от това, пише New York Post.

„88% от поколението Z са склонни да споделят лична информация с компании в социалните мрежи“, според данни на eMarketer — с 20 процентни пункта повече в сравнение с по-възрастните поколения.

Поколението Z консумира повече съдържание от всяка друга възрастова група, като прекарва почти седем часа дневно (точно 6,6 часа) пред екрана, сочи скорошно проучване на Talker Research.

Също така харчат сериозни суми — около 97,70 долара месечно — за стрийминг платформи и абонаменти.

Не е изненада тогава, че почти 2/3 от поколението Z казват, че консумират „твърде много“ медийно съдържание, като 66% признават, че се чувстват претоварени от непрекъснатия поток.

Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM 

Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN

 

Съдържанието е информативно и не представлява консултация, препоръка или съвет за вземане на инвестиционно решение.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Виж всички предложения от брошурата тук