
Голям онлайн супермаркет напуска българския пазар
Последните поръчки ще бъдат доставени на 22 юли
Това е и една от най-скъпите страни в света за притежаване на автомобил
Търсенето на по-евтино гориво през границата отдавна е обичайна практика сред европейските шофьори, но Сингапур се е справил с този навик по много оригинален и ефективен начин. Там има правило, което забранява напускането на страната, ако резервоарът на превозното средство е пълен с по-малко от 75%, пише хърватският всекидневник "Jutarnji list".
В продължение на години Сингапур се смяташе за една от най-скъпите страни в света за притежаване на автомобил. За да закупи лично превозно средство, човек първо трябва да плати COE (Certificate of Entitlement) – правото да притежава превозно средство, което струва около 70 000 евро.
Освен това, на купувача се начислява ARF (Допълнителна такса за регистрация). Това е специална такса за регистрация, която се изчислява въз основа на стойността на превозното средство и може да бъде до 320% от стойността на автомобила.
Когато се сумират всички такси, данъци и допълнителни разходи, крайната цена на един напълно нормален автомобил в Сингапур може да скочи драстично.
Въпреки изключително високата цена на притежанието на автомобил, цената на горивото в Сингапур не е прекомерно висока - литър бензин струва около 1,90 евро, което е сравнимо със средната цена в някои европейски страни.
Проблемът възниква, когато цените се сравнят със съседна Малайзия, където литър бензин струва само 0,40 евро. Като се има предвид, че най-голямото разстояние от която и да е част на Сингапур до малайзийската граница е само 50 километра, за много шофьори това се оказа идеално решение за евтино зареждане с гориво през границата, съобщава N1 Сараево.
За да се предотврати износът на превозни средства с (умишлено) празни резервоари към Малайзия, където шофьорите биха ги пълнили срещу безценица, правителството на Сингапур въведе така нареченото „правило за три четвърти“.
Това означава, че никое превозно средство, регистрирано в Сингапур, няма право да напуска страната, освен ако резервоарът му не е пълен поне на 75 процента.
Правилото важи за превозни средства, работещи с бензин, дизел и сгъстен газ, а властите, според съобщенията, извършват строги проверки на граничните пунктове. Тези, които нарушат правилото, рискуват глоба до 500 сингапурски долара (почти 330 евро) и са принудени да се върнат, за да заредят с гориво.
За някои шофьори това са твърде строги разпоредби, за други - последователността на страна, отдавна известна със строгия си контрол върху всички аспекти на обществения живот.
Във всеки случай, с тези мерки Сингапур доказва за пореден път, че добрата инфраструктура, редът и регулацията не са оставени на случайността - дори когато става въпрос за гориво и автомобили.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Последните поръчки ще бъдат доставени на 22 юли
Основните двигатели на инфлацията в еврозоната през юни са били услугите, храните, алкохолът и тютюнът
Износът на стоки от България е 3,3492 млрд. евро през май