До края на 2022 г.: Turkish Airlines става шестият най-ценен авиопревозвач

Корпоративни истории

В момента с пазарната стойност на компанията ндхвърля 10 млрд. евро

Националният превозвач на Турция Turkish Airlines очаква да се превърне в шестата най-ценна авиокомпания в света преди началото на 2023 г., заяви пред Анадолската агенция председателят на управителния съвет и изпълнителния комитет на авиокомпанията Ахмет Болат, цитирант от БГНЕС.

В момента с пазарна стойност от над 10 млрд. евро (10,6 млрд. долара) компанията е десетата най-ценна авиомарката в света.

Според Болат откриването на летище Истанбул през 2018 г. също е подкрепило растежа и силата на компанията, тъй като е решило проблема с недостига на капацитет.

"Летище Истанбул има капацитет за над 120 излитания и кацания на час. Новото летище беше задължително условие за нашия растеж", отбеляза той.

Играч от световна класа

Той заяви, че инвеститорите са доволни да видят ясния интерес на правителството да превърне турския сектор на въздушния транспорт в играч от световна класа, в резултат на което са закупили повече акции на Turkish Airlines.

"Пътниците също така предпочитат да летят с нас поради оперативните проблеми, с които се сблъскват европейските авиокомпании, и това допринася за нашата рентабилност", каза Болат.

Брой пътници

До края на тази година авиокомпанията си поставя за цел да превози над 72 милиона пътници и над 88 милиона през следващата година.

Според последните данни на платформата за публично оповестяване на Турция, авиокомпанията е посрещнали 66,3 млн. пътници през периода януари-ноември, което е с 3,7% по-малко в сравнение със същия период на предпандемичната 2019 г.

Приходи

Компанията обяви нетни приходи в размер на 2,25 млрд. долара през първите три тримесечия на тази година, което е петкратно увеличение в сравнение със същия период на 2019 г.

"Това е най-голямата цифра в историята на Turkish Airlines и на европейската авиация, благодарение на стратегиите, които приложихме по време на пандемията", заяви Болат.

"Бяхме предвидили бум в търсенето на пътувания след пандемията и затова определихме плановете си в съответствие с това, като например запазване на работната сила", обясни той.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст