С аромат на канела: Историята на Кристин, която пренесе скандинавските рулца в България (ВИДЕО)

Младата предприемачка инвестира всичките си спестявания и създава Y dough

 

Тя е само на 23, но е развила страхотен бизнес нюх, въпреки че никога не си е представяла, че ще поеме по този път.

Кристин предстои да се дипломира тази година в сферата на рекламата, където е и нейният първи професионален опит. Тя работи в продължение на две години в рекламна агенция, но пътувания до Дания и Амстердам променят живота й.  

Снимка: Y Dough, архив

В поредицата ни „Корпоративни истории“ ви пренасям в малкото, но много уютно пространство Y Dough на Кристин Радоилова, в което се носи аромат на канела. Вдъхновена от Скандинавието, тя пренася вкуса на едно от най-типичните и любими за севера печива у нас – този на канелени рулца.   

Всъщност, сладкарството и пекарството винаги са били нейно хоби. Кристин обича да се събужда в 4 сутринта и да приготвя вкусотии от тесто – също като една от бабите ѝ, с която така и не са се срещнали в живота. Разказвали са ѝ, че тя е имала същата страст, но ето че за Кристин тя прераства в нещо по-голямо.  

„Когато стартирах Y Dough, фокусът ми беше върху любимото ми занимание, не върху бизнес развитието му. Стратегията дойде впоследствие, когато видях потенциала”, разказва Кристин. 

 

Защо канелени рулца? 

Канелените рулца не са традиционно българско печиво и преди Y Dough да отвори врати не е имало сериозно търсене за тях.  

„Има ги във всяка пекарна в скандинавските страни. Посещавала съм Дания и Амстердам няколко пъти и си мислех защо не правим рулца и в София. За мен те са най-вкусното печиво“, споделя тя.  

Снимка: Кристин Радоилова, личен архив

И така през една Коледа Кристин решава да направи вкъщи за приятели. На тях им харесват като вкус, но не и на нея. Така започва да пече всяка вечер и да променя по нещо в рецептата – в пропорциите на продуктите, температурата или времето на печене. 

Отнема ѝ близо половин месец, за да приготви канелено рулце, което е перфектно за нея. Приятелите ѝ започват да поръчват за поводи, а от снимки, които споделя в Инстаграм, набира популярност и сред останалите хора.  

„Пишеха ми непознати, които искаха да пека рулца за техни поводи“, казва Кристин. 

 

Тогава тя работи от понеделник до петък в рекламната агенция, а през уикенда меси тесто и прави по 120 канелени рулца на нощ.  

Снимка: Y Dough, архив

„В началото си помислих, че мога да съчетавам и двете, но поръчките се увеличаваха в пъти, кухнята ми беше малка и нямах необходимите условия и оборудване, за да отговоря на търсенето. Отказвах на много хора, защото не вярвах, че всичко може да прерасне в бизнес“, споделя тя.  

И това продължава известно време, преди да осъзнае, че няма как да изпълни поръчки, които са направени с месеци напред. Любимото ѝ хоби и желанието ѝ да радва хората с канелените рулца са основната ѝ мотивация да намери място, в което да работи и да се откаже от рекламната агенция.  

Снимка: Y Dough, архив

Първоначалната инвестиция в Y Dough също е предизвикателство – Кристин е едва на 21, когато се впуска смело в реализация на проекта за пекарна и единствената възможност да я отвори са личните ѝ спестявания в размер на 13 хил. 

„Те бяха достатъчни за основно оборудване“, казва Кристин. 

Снимка: Y Dough, архив

В началото цялата печалба влиза като инвестиция за разширяване на производствения капацитет, което ѝ позволява да се отдели в ново място, което е точка на производството с всички необходими уреди, които гарантират високото качество и уникалния вкус на канелените рулца.  

Как се популяризира Y Dough ви разказваме в следващата част от поредицата „Корпоративни истории". 

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст