Директор отхвърля всеки кандидат, който даде този отговор на първо интервю за работа
Не забравяйте да следите за тези въпроси, които интервюиращият може да използва, за да ви изпита
Историята на Безос: Oт емигрантско дете до един от най-богатите хора в света
Джеф Безос не е от онези милиардери, които имат късмета да получат голямо наследство, с което да стартират компания и да завладеят света. Напротив, като роден в бедното семейство с родители едва на 17 - 18 години, му се налага да работи от малък в ранчото на баба си и дядо си по майчина линия в Котула, Тексас.
По-късно завършва с отличие университета в Принстън през 1986 г. със степени по електроинженерство и компютърни науки.
Към момента основателят на Amazon е един от най-богатите хора в света.
Като дете на имигрант, възходът на Безос към успеха е постигане на истинска американска мечта, пише entrepreneur.com.
Как Джеф Безос стартира Amazon?
През 1994 г. бившият изпълнителен директор на Amazon Джеф Безос вече е изключително успешен според стандартите на повечето хора. Като най-млади старши вицепрезидент в инвестиционната банка на Уолстрийт DE Shaw & Co., едва 30-годишен възпитъникът на Принстън получава шестцифрена заплата. Той се издига в редиците на компанията без проблем и сякаш му е предопределено развитието му да продължава само нагоре по корпоративната стълбица. Но Безос има други планове.
Подхранван от тайна страст към зараждащия се бизнес с електронната търговия на дребно, Безос мечтае да създаде своя собствена компания в необятната, тогава почти неизследвана дива природа на световната мрежа. Това е рискован ход, който обаче се отплаща бързо.
Само четири години след като Безос създава Amazon.com, виртуалната книжарница се превръща в модел за това как трябва да се управляват бизнесите с електронни продажби, като достига до над 610 милиона долара и повече от 13 милиона клиенти по целия свят.
Идеята на Безос да започне бизнес в интернет идва през 1994 г. Докато сърфира в интернет в търсене на нови начинания, той се натъква на статистиката, че използването на World Wide Web нараства с 2300% на месец. Безос веднага разпознава възможностите за продажби онлайн и започва да проучва предприемаческите възможности за развитие на интернет бизнес.
Той изготвя списък от 20 потенциални продукта, които според него биха могли да се продават добре в интернет, включително софтуер, компактдискове и книги. След обширно проучване книгите се оказват най-добрият избор, главно поради големия брой съществуващи заглавия на пазара. Безос осъзнава, че докато дори най-големите супермаркети могат да съхраняват само няколкостотин хиляди книги, една „виртуална“ книжарница може да предложи милиони заглавия.
Безос напуснка работа и заминава за Сиатъл. За него Сиатъл е идеалният град за новия му бизнес. Той не само е дом на огромен набор от високотехнологични таланти, но също така е в непосредствена близост до склада на Ingram Book Group в Орегон. С 1 милион долара, събрани от спестявания и помощ от семейството и приятелите, Безос наема къща в Сиатъл и създава бизнеса си в гаража.
В продължение на почти година той и екип от петима служители работят в гаража, учейки се как да качват книгите в сайта и как да настроят компютърна система, която да направи платформата на Amazon.com лесна за потребителите. Истински маркетингов визионер, в допълнение към създаването на удобен за потребителя интерфейс, Безос цели да създаде „виртуална общност“, където хората да могат „да влизат и остават“.
За да постигне тази цел, той и неговият екип създават редица иновативни програми, включително такава, която ще позволи на клиентите да добавят свои собствени рецензии на книги към сайта и функция, която препоръчва книги въз основа на предишни покупки на клиента.
През юли 1995 г. Amazon.com отвори своите виртуални врати, наричайки себе си „Най-голямата книжарница на Земята“, с повече от 1 милион заглавия, от които да избирате.
Не забравяйте да следите за тези въпроси, които интервюиращият може да използва, за да ви изпита
Данните на комисията по стоковите борси и тържищата показват още, че килограм краве сирене струва 11.39 лв, а кашкавал "Витоша" 17.23 лв.
По-рано Пекин заведе дело в Световната търговска организация (СТО) срещу въведените от Европейския съюз високи мита