 
          Как онлайн брошурите променят начина, по който пазаруваме?
Чрез тях може да следите актуалните оферти
Обучението се провежда на няколко нива
JPMorgan Chase обяви план да обучи всичките си 300 000 служители да използват изкуствен интелект ефективно в ежедневната си работа. С технологичен бюджет от 18 милиарда долара, банката отдавна инвестира сериозно в развитието на ИИ, но сега фокусът ѝ се измества към мащабна вътрешна инициатива за обучение и практическо приложение на новите технологии в целия си екип, предава Business Insider.
Целта е всеки служител, независимо от длъжността си, да може да използва изкуствения интелект така, че да улеснява и оптимизира собствената му работа. „Обучителните потребности са различни, точно както и приложенията на ИИ. Най-добрият подход е по сегменти“, коментира Дерек Уолдрон, главен директор по анализите на JPMorgan Chase, в интервю за McKinsey. По думите му, нуждата от нови умения засяга всички – от служителите на първа линия до висшия мениджмънт.
В рамките на тази стратегия банката стартира вътрешна програма за начинаещи, наречена „AI Made Easy“, в която вече са се включили десетки хиляди души. Курсовете обхващат както основите на ИИ, така и конкретни приложения – например как да се използват моделите за по-задълбочени изследвания или за анализ на множество набори от данни. Уолдрон подчертава, че промяната не се отнася само до подчинените, но и до мениджърите, които ще трябва да възприемат нови подходи към ръководството в епохата на генеративния ИИ.
Обучението се провежда на няколко нива. Първата стъпка е служителите да разберат какво могат и какво не могат да правят големите езикови модели. Втората е да се научат да формулират точните въпроси и подкани, за да получават максимално полезни резултати. След това идват по-напреднали модули, като промяна на „персоната“ на модела или използване на два ИИ агента, които да „дебатират“ идея с цел по-голяма креативност.
Обучението не е еднопосочно – служителите активно си помагат един на друг, като създават вътрешни „библиотеки с подкани“, седмични имейли с идеи и дори вътрешни социални канали за обмен на успешни практики. „Ако дадем на хората инструментите и знанията, те ще бъдат в най-добра позиция да иновират и да ги използват по предназначение“, казва Уолдрон.
JPMorgan подготвя и техническите си кадри за новата ера. Софтуерните инженери се преквалифицират, за да създават мащабируеми системи, базирани на агенти и големи езикови модели, а технолозите – за изграждане на сложни приложения с генеративен ИИ. Главният директор „Данни и анализи“ Тереза Хайценретър отбелязва, че управлението на цели „батальони“ от дигитални агенти ще даде на младите служители шанс да натрупат управленски опит по-рано. За специалистите по данни пък ИИ означава, че стандартните модели вече се създават извън компанията, а тяхната роля ще е да оценяват, адаптират и оптимизират системите – или, както казва Уолдрон, „да се концентрират върху най-забавната част от работата“.
  
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
 
          Чрез тях може да следите актуалните оферти
 
          Ежедневната употреба на правилния серум може да промени напълно кожата ви
 
          Какви са приходите на водещите компании в България?