ЦИД: По-ниски цени на тока с вятърна електроенергия
Офшорните ветроенергийни капацитети имат потенциал да достигнат 15 гигавата до 2035 г.
По нейни думи недостиг на кадри има както в рекламните отдели, така и в магазинната мрежа
Все още имаме нужда от още хора. Тук е другата тема за жалост, която всеки един в рекламния бранш и бизнеса се сблъсква с проблема с липсата на кадри. Много е трудно в момента с кадрите. Това каза за bTV Бизнес Новините Гергана Илиева, маркетинг-директор на голяма търговска верига у нас.
По нейни думи недостиг на кадри има както в рекламните отдели, така и в магазинната мрежа.
„Имахме един период, в който търсехме графичен дизайнер. В началото имахме желанието да вземем човек, който е опитен. Признавам, че висококвалифицираните хора или не си търсят работа, защото са се установили вече в друга компания, или имат високи претенции“, казва Гергана Илиева.
Когато не открива подходящ човек с опит, тя решава да наеме хора, които току-що са завършили университет, които да обучава на място.
„Беше притеснително, че те не могат да пускат плакати. Всичко беше пиксализирано. Не искам да хуля образователната система, но положението е много тъжно“, казва тя.
Друга причина, поради която трудно откриват подходящи кадри, е локацията на логистичните паркове, която в повечето случаи е в покрайнините на големия град.
„Младите предпочитат да са в центъра, на пешеходно разстояние. Имат много сериозни изисквания, които на този етап няма как да задоволим, защото държим всичко да е централизирано. Маркетингът е много тясно свързан с търговския отдел. Ако случайно търговският отдел има проблем с продажбите, буквално влизат в стаята и коментираме на място“, казва тя.
Самата тя казва, че е против хоум офиса, защото това кара служителите да губят връзката с компанията и нейната визия и посока.
„Така ти си малко като наемник: „Искам едно бутонче, направи ми банер…“, но ти нямаш идея този банер с какво е свързан. Ти не си чул разговора, в който търговецът ти е разказал къде се случва изоставането и как да бъдеш максимално полезен“, разяснява тя.
Според Гергана това е фрустрираща ситуация и за двете страни.
Гледайте цялото интервю и защо компанията решава да смени логото, което е използвала над 20 години ТУК:
Офшорните ветроенергийни капацитети имат потенциал да достигнат 15 гигавата до 2035 г.
Той стана един от най-скъпите плодове, продавани някога
Цената е колкото на едно еспресо