1 USD
1.86768 BGN
Петрол
76.1 $/барел
Bitcoin
$104,349.0

Aiko XXXL и Mömax: На всеки 30 мин. обзавеждаме по едно българско домакинство с диван

Корпоративни истории

Колко често ние българите сменяме обзавеждането си?

С приходи от над 215 милиона лева за 2023 година групата Aiko XXXL-Mömax е лидер сред магазините за продажба на мебели и аксесоари за дома в България. От групата казват, че според броя продажби може да се каже, че на всеки 30 мин. обзавеждаме по едно българско домакинство с диван или холна гарнитура.

Фирмите производители, членове на Браншовата камара на дървообработващата и мебелната промишленост (БКДМП), неведнъж са казвали пред екипа ни, че най-продаваните модели мебели, особено мека мебел, на българския пазар се различават от тези, които са предпочитани в чужбина заради културни характеристики. Например, скандинавските страни предпочитат повече двуместни дивани, докато ние на Балканите по-големи с опция за лежанка, заради очакванията ни да приемаме повече гости. Друг търсен ефект у нас е и възможността диваните да имат ракла за събиране на завивки и сезонни дрехи, поради локацията на страната ни и наличието на 4 сезона.

За bTV Бизнес Новините от групата Aiko XXXL-Mömax казват, че българите най-често купуват практични и функционални мебели. Що се отнася до конкретни категории мебели, сред най-търсените артикули са тези от категорията "мека мебел" – дивани, фотьойли и холни гарнитури. Спални комплекти или единични продукти като легла, гардероби и нощни шкафчета също са сред водещите артикули по продажби.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Колко често ние българите сменяме обзавеждането си?

„Обикновено на 5 до 10 години, но това силно зависи и от личните предпочитания и финансовите възможности на домакинството“, добавят от групата.

По техни думи някои хора обновяват мебелите си по-често или по-често търсят промяна в стила или функционалността на обзавеждането. Други предпочитат или пък са принудени да инвестират бюджета си в мебели, които да им служат по-дълго време.

Друг много важен фактор за засилените покупки на мебели е „горещият“ пазар на недвижими имоти и бурното строителство у нас, което предполага купуване на повече обзавеждане.

„При покупка на ново жилище, независимо дали ще живеят в него или го придобиват с инвестиционна цел, българите резонно правят по-сериозни покупки на мебели и аксесоари за дома. Реновиране на интериора или промяна на конкретни мебели (като диван, гардероб, легло, матрак и т.н.) се случва и при конкретни поводи като раждане на дете, тръгване на дете на училище, навлизане на детето в тийнейджърска възраст и т.н.“, казват те.

Какви са разликите във вкуса за мебели на българския пазар и на чуждите пазари?

„Понякога разликите са значителни и се обуславят както от икономически, така и от социални и културни фактори. Не бива да се забравя и че процентът на собствени жилища в България е огромен в сравнение със средната стойност в Западна Европа или САЩ, което също допринася за спецификите в потреблението на мебели“, допълват от Aiko XXXL.

В България като цяло се предпочита класически и традиционен дизайн, но напоследък расте интересът и към модерни и минималистични решения. В същото време в Западна Европа има силен акцент върху съвременния скандинавски стил, който акцентира на функционалността и простотата.

Що се отнася до материалите, в западните държави предпочитанията, съответно и изборът варират в по-широки граници и включват освен традиционните материали също и рециклирани материали и други устойчиви решения. У нас най-популярни са мебелите от масивно дърво и комбинации с MDF и ПДЧ.

„Заслужава си да се отбележи и това, че у нас все още се наблюдава известен консерватизъм в избора на мебели, като най-предпочитани са готовите решения, докато на чуждите пазари имаме по-изявен клиентски интерес към персонализирани и уникални решения“, казват от Aiko XXXL и Mömax.

Mömax отвори врати в Пловдив на 16-ти октомври, а Aiko XXXL ще започне да посреща своите клиенти в града под тепетата на 30-ти октомври.

Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN

Съдържанието е информативно и не представлява консултация, препоръка или съвет за вземане на инвестиционно решение.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст