Aiko XXXL и Mömax: На всеки 30 мин. обзавеждаме по едно българско домакинство с диван

Корпоративни истории

Колко често ние българите сменяме обзавеждането си?

 

С приходи от над 215 милиона лева за 2023 година групата Aiko XXXL-Mömax е лидер сред магазините за продажба на мебели и аксесоари за дома в България. От групата казват, че според броя продажби може да се каже, че на всеки 30 мин. обзавеждаме по едно българско домакинство с диван или холна гарнитура.

Фирмите производители, членове на Браншовата камара на дървообработващата и мебелната промишленост (БКДМП), неведнъж са казвали пред екипа ни, че най-продаваните модели мебели, особено мека мебел, на българския пазар се различават от тези, които са предпочитани в чужбина заради културни характеристики. Например, скандинавските страни предпочитат повече двуместни дивани, докато ние на Балканите по-големи с опция за лежанка, заради очакванията ни да приемаме повече гости. Друг търсен ефект у нас е и възможността диваните да имат ракла за събиране на завивки и сезонни дрехи, поради локацията на страната ни и наличието на 4 сезона.

За bTV Бизнес Новините от групата Aiko XXXL-Mömax казват, че българите най-често купуват практични и функционални мебели. Що се отнася до конкретни категории мебели, сред най-търсените артикули са тези от категорията "мека мебел" – дивани, фотьойли и холни гарнитури. Спални комплекти или единични продукти като легла, гардероби и нощни шкафчета също са сред водещите артикули по продажби.

Колко често ние българите сменяме обзавеждането си?

„Обикновено на 5 до 10 години, но това силно зависи и от личните предпочитания и финансовите възможности на домакинството“, добавят от групата.

По техни думи някои хора обновяват мебелите си по-често или по-често търсят промяна в стила или функционалността на обзавеждането. Други предпочитат или пък са принудени да инвестират бюджета си в мебели, които да им служат по-дълго време.

Друг много важен фактор за засилените покупки на мебели е „горещият“ пазар на недвижими имоти и бурното строителство у нас, което предполага купуване на повече обзавеждане.

„При покупка на ново жилище, независимо дали ще живеят в него или го придобиват с инвестиционна цел, българите резонно правят по-сериозни покупки на мебели и аксесоари за дома. Реновиране на интериора или промяна на конкретни мебели (като диван, гардероб, легло, матрак и т.н.) се случва и при конкретни поводи като раждане на дете, тръгване на дете на училище, навлизане на детето в тийнейджърска възраст и т.н.“, казват те.

Какви са разликите във вкуса за мебели на българския пазар и на чуждите пазари?

„Понякога разликите са значителни и се обуславят както от икономически, така и от социални и културни фактори. Не бива да се забравя и че процентът на собствени жилища в България е огромен в сравнение със средната стойност в Западна Европа или САЩ, което също допринася за спецификите в потреблението на мебели“, допълват от Aiko XXXL.

В България като цяло се предпочита класически и традиционен дизайн, но напоследък расте интересът и към модерни и минималистични решения. В същото време в Западна Европа има силен акцент върху съвременния скандинавски стил, който акцентира на функционалността и простотата.

Що се отнася до материалите, в западните държави предпочитанията, съответно и изборът варират в по-широки граници и включват освен традиционните материали също и рециклирани материали и други устойчиви решения. У нас най-популярни са мебелите от масивно дърво и комбинации с MDF и ПДЧ.

„Заслужава си да се отбележи и това, че у нас все още се наблюдава известен консерватизъм в избора на мебели, като най-предпочитани са готовите решения, докато на чуждите пазари имаме по-изявен клиентски интерес към персонализирани и уникални решения“, казват от Aiko XXXL и Mömax.

Mömax отвори врати в Пловдив на 16-ти октомври, а Aiko XXXL ще започне да посреща своите клиенти в града под тепетата на 30-ти октомври.

Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст