Близо 100 фирми ще получат 61,5 млн. евро за укрепване на отбранителния капацитет
Подкрепата е осигурена по процедура по Програма „Конкурентоспособност и иновации в предприятията“
Финанси
Увеличението беше одобрено от косовското правителство още миналата година
Брутната минимална работна заплата в Косово вече е 500 евро. Новият размер влиза в сила от днес, 1 юли 2026 г., съобщава вестник „Коха диторе“. Увеличението беше одобрено от косовското правителство още миналата година и се реализира на два етапа, цитира БТА.
Първият етап започна на 1 януари 2026 г., когато минималната работна заплата беше повишена от 350 на 425 евро месечно. От 1 юли влиза в сила вторият етап от реформата, с който минималното брутно възнаграждение вече достига 500 евро. Отговорните институции ще следят за прилагането на решението.
Според доклад на базирания в Прищина мозъчен тръст – Института GAP, в периода от 2011 до 2023 г. брутната минимална работна заплата в Косово не е била променяна. През тези 12 години работниците под 35-годишна възраст са получавали минимална брутна заплата от 130 евро, а служителите над 35 години – 170 евро.
Институтът GAP отбелязва, че това разделение по възраст е премахнато през 2023 г., когато минималната работна заплата е била уеднаквена на 264 евро бруто за всички работници. Оттогава насам минималното възнаграждение в страната се увеличава последователно. За сравнение, в България минималната работна заплата от 1 януари 2026 г. е 1213 лева, което се равнява на приблизително 620,20 евро.
Изберете Business Новините като любим източник в Google
Подкрепата е осигурена по процедура по Програма „Конкурентоспособност и иновации в предприятията“
С музика, танц и видео телекомът разказа историята си и развитието на телекомуникациите през последните 25 години
Химическата промишленост от години е един от основните стълбове на европейската индустрия