1 USD
1.86057 BGN
Петрол
73.79 $/барел
Bitcoin
$96,477.5

Светлина, камера, green filming: Филмовото производство се включва в борбата за планетата (ВИДЕО)

От bTV Бизнес Новините се срещаме с Хана де Гой, ръководител „Устойчивост на продукциите и отговорно съдържание“ в CME

 

Производството на телевизионно съдържание само за един час генерира 13 тона въглероден диоксид. Що се отнася до филмите, високобюджетен блокбастър произвежда средно 2840 тона въглероден диоксид по време на производството.

За да направим картината малко по-ясна, ще ви кажем, че, за да се усвои това количество ще са нужни 4000 акра (16 187 декара) гора за цяла една година. От тези статистики става още по-ясно, че трябва да се направи нещо, за да се отмени въздействието на филмовото производство върху околната среда.  Поради това устойчивото филмово производство става все по-решаващо.

Днес се срещаме с Хана де Гой, ръководител „Устойчивост на продукциите и отговорно съдържание“ в CME, за да разберем какво означава green filming (зелено заснемане).

Green filming е начин за създаване на аудио-визуално съдържание. Това означава, че в рамките на обичайните ни производствени процеси, ние въвеждаме мерки, ориентирани към устойчивостта, които ни позволяват да намалим въглеродния отпечатък който излъчваме по време на заснемането на нашите продукции. Така че това е отговор на въпроса защо е толкова важно да снимаме по този начин“, казва Хана де Гой за bTV Бизнес Новините.

Основните цели на зелените практики са: намаляване на емисиите на парникови газове, по-ефективно използване на ресурсите и опазване на околната среда. Те обхващат всички елементи и етапи на телевизионната продукция – от строеж на декор, стайлинг, кетъринг, почистване и менажиране на отпадъци до съдържание и постпродукция. 

 

На теория може би ви изглежда добре, но какви са реалните стъпки, които всяко телевизионно предаване и филм трябва да предприеме, за да отговаря на критериите?

Потребление на енергия 

„Това, на което обикновено обръщаме голямо внимание, е потреблението на енергия. Затова се опитваме да намалим  консумацията или използваме зелена енергия. Опитваме се, където можем, например, да не използваме дизелови генератори, а се опитваме да се включим в мрежата, защото това е по-енергийно ефективно“, казва Хана.

Транспорт

Транспортът също се оказва важна част от цялостната стратегия. Екипите, които снимат устойчиво, се опитват максимално да изчислят и минимизират броят хора, който пътува, синхронизирано с разстоянието. Това означава, че колкото по-далеч отива един снимачен екип, той е по-оптимизиран като брой, а особено внимание се отделя на това колко хора пътуват заедно в една кола, автобус или друго превозно средство. Съгласете се, че ако един екип от 20 души използва 20 автомобила, за да стигне до мястото на снимки, каквито и да е други практики за намаляването на въглеродния диоксид да бъдат приложени, те няма да имат толкова голям ефект.

За намаляването на замърсяването от пътуване е много полезно и наемането на местни професионалисти, както и изчисляването на отделените емисии на всеки от екипа с калкулатор, разбира се и добавянето на повече електрически превозни средства към гаража на продуцентските компании е абсолютен плюс.

Реквизит

„Обръщаме внимание и на материалите за реквизита, които използваме. Например, се опитваме да използваме, само сертифицирана дървесина, както и материали, които могат се използват повторно. След това за други продукции, например, използваме същите материали, като само ги променяме и изграждаме декора отново. Също така за дрехи, например, много от нашите дизайнери на костюми  използват дрехи втора употреба, когато отиват да пазаруват за героите от сериалите“, добавя Хана.

Кетъринг

Кетърингът също е основна част от замърсяването на снимачните площадки. Поради подвижността на повечето екипи много голяма част от храната се консумира директно на място. Това означава стотици кутии за храна, които ако не се рециклират правилно, се превръщат в огромен замърсител.

„Обръщаме внимание на нашия кетъринг. Затова се опитваме да предложим някои вегетариански ястия на екипите, защото храната без месо отделя по-малко въглероден отпечатък по веригата при създаването си“, добавя Хана.

По нейни думи основното решение на ситуацията е промяна в навиците на екипите.

„Ние снимахме нашите предавания по определен начин от десетилетия. Знаете, че имаме много професионалисти от аудиовизуалната индустрия, които са се научили да правят нещата по определен начин. Това, което правим сега, е да ги адаптираме към съвременните технологии и онова, което знаем за състоянието на нашата планета сега. Просто се адаптираме към темпото на съвременния свят“, добавя тя.

Една продукция става устойчива и сертифицирана, след като последва определен набор от стъпки.  Някои от продукциите са сертифицирани от BAFTA Albert, която е международна платформа, базирана в Обединеното кралство, която е организация за сравнителен анализ на аудиовизуални продукции, които искат да намалят своя въглероден отпечатък.

Процесът на сертифициране включва и измерване на въглеродния отпечатък на продукциите, компенсиране на въглеродните емисии чрез инвестиции в еко проекти и обучение на продукционните и креативни екипи.

В световен мащаб някои от най-продуктивните компании в последните години снимат изцяло устойчиво. Например, Netflix.

„Може би сте чували за този сериал, който стана истински блокбъстър. Поредицата „Бриджъртън“, която Netflix, засне устойчиво. Те инсталираха водородни генератори вместо дизелови генератори на снимачната площадка. Знам, че най-новият филм за„Джеймс Бонд“ също използва различни видове източници на енергия от обичайните. Имаше също, мисля, че беше следващата продукция на Netflix – „Сивият човек“. Беше голям хит с Райън Гослинг. Всъщност беше заснет тук, в Прага, където отново са използвани изцяло рециклирани материали. Те също използват водородни генератори. Така че мисля, че тези световни блокбастъри наистина дават пример как се използват устойчивите  мерки при продуцирането на филми или сериали“, добавя тя.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст