1 USD
1.86057 BGN
Петрол
73.79 $/барел
Bitcoin
$96,477.5

Рекордно пазаруване: Американците похарчиха милиарди онлайн на Cyber Monday

Свят

В деня с големи намаления след "Черния петък" са направени рекордни поръчки

15,8 милиона долара на всеки 60 секунди. Толкова похарчиха потребителите в САЩ за два часа в понеделник вечерта, с което завърши петдневното харчене, счупило предишните рекорди, съобщава CNN.

По данни на Adobe Analytics потребителите в САЩ са похарчили общо 13,3 млрд. долара в киберпонеделника, което е със 7,3% повече от предходната година.

  • Опасенията за инфлацията продължават, но подсладените отстъпки през празничния сезон се превърнаха в увеличени разходи.
  • По данни на Adobe потребителите са похарчили рекордните 41,1 млрд. долара през петте дни, започващи от Деня на благодарността.

„Въпреки че киберпонеделникът остава най-големият ден за онлайн пазаруване през сезона и годината, ръстът на годишна база беше по-висок както в Деня на благодарността, така и в Черния петък“, каза в изявление Вивек Пандя, водещ анализатор в Adobe Digital Insights.

По данни на Adobe онлайн разходите в Деня на благодарността и Черния петък са се увеличили съответно с 8,8% и 10,2% на годишна база. Ранните отстъпки от търговците на дребно насърчиха хората да купуват по-рано тази година, каза Пандя.

Данните на компанията прогнозират, че разходите по празниците от 1 ноември до 31 декември ще надхвърлят 240 млрд. долара, което е с 8,4% повече от предходната година. 

Рекордните продажби в киберпонеделника бяха стимулирани от американските потребители, които пазаруваха от мобилните си устройства и направиха разходи за 7,6 млрд. долара. Тази година 57% от онлайн продажбите са осъществени чрез мобилно устройство, в сравнение с 33% през 2019 г., тъй като пазаруването през мобилни телефони набира популярност.

Според Adobe играчките остават най-популярните артикули за продажба. Куклите „Елф на рафта“, комплектите Lego и фигурките на Хари Потър бяха сред най-продаваните артикули в киберпонеделник. 

Сред другите най-продавани стоки e потребителска електроника. Купувачите са избирали компютри, слушалки, високоговорители, електрически скутери и умни часовници. Игровите конзоли, включително PlayStation 5, Xbox Series X и Nintendo Switch OLED, също бяха сред най-търсените стоки.

Намаленията и сделките царуват в киберпонеделник и тази година не беше по-различна. Според Adobe намаленията на облеклата са достигнали своя връх с малко над 23%, а на телевизорите и компютрите - с почти 22%. И намаленията може да продължат дълго: Adobe прогнозира отстъпки от до 18% за компютри до края на годината.

Продажбите на потребителска електроника бяха във фокуса на вниманието, след като новоизбраният президент Доналд Тръмп наскоро обяви предложения за 25 % общи мита върху вноса от Мексико и Канада, в допълнение към допълнителни мита върху Китай. Според доклад на Асоциацията за потребителски технологии през 2023 г. около 78% от всички потребителски смартфони и 87% от конзолите ще бъдат внесени от Китай.

Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст