General Motors очаква да понесе загуби за повече от 5 млрд. долара
Ще затварят ли заводи?
В деня с големи намаления след "Черния петък" са направени рекордни поръчки
15,8 милиона долара на всеки 60 секунди. Толкова похарчиха потребителите в САЩ за два часа в понеделник вечерта, с което завърши петдневното харчене, счупило предишните рекорди, съобщава CNN.
По данни на Adobe Analytics потребителите в САЩ са похарчили общо 13,3 млрд. долара в киберпонеделника, което е със 7,3% повече от предходната година.
„Въпреки че киберпонеделникът остава най-големият ден за онлайн пазаруване през сезона и годината, ръстът на годишна база беше по-висок както в Деня на благодарността, така и в Черния петък“, каза в изявление Вивек Пандя, водещ анализатор в Adobe Digital Insights.
По данни на Adobe онлайн разходите в Деня на благодарността и Черния петък са се увеличили съответно с 8,8% и 10,2% на годишна база. Ранните отстъпки от търговците на дребно насърчиха хората да купуват по-рано тази година, каза Пандя.
Данните на компанията прогнозират, че разходите по празниците от 1 ноември до 31 декември ще надхвърлят 240 млрд. долара, което е с 8,4% повече от предходната година.
Рекордните продажби в киберпонеделника бяха стимулирани от американските потребители, които пазаруваха от мобилните си устройства и направиха разходи за 7,6 млрд. долара. Тази година 57% от онлайн продажбите са осъществени чрез мобилно устройство, в сравнение с 33% през 2019 г., тъй като пазаруването през мобилни телефони набира популярност.
Според Adobe играчките остават най-популярните артикули за продажба. Куклите „Елф на рафта“, комплектите Lego и фигурките на Хари Потър бяха сред най-продаваните артикули в киберпонеделник.
Сред другите най-продавани стоки e потребителска електроника. Купувачите са избирали компютри, слушалки, високоговорители, електрически скутери и умни часовници. Игровите конзоли, включително PlayStation 5, Xbox Series X и Nintendo Switch OLED, също бяха сред най-търсените стоки.
Намаленията и сделките царуват в киберпонеделник и тази година не беше по-различна. Според Adobe намаленията на облеклата са достигнали своя връх с малко над 23%, а на телевизорите и компютрите - с почти 22%. И намаленията може да продължат дълго: Adobe прогнозира отстъпки от до 18% за компютри до края на годината.
Продажбите на потребителска електроника бяха във фокуса на вниманието, след като новоизбраният президент Доналд Тръмп наскоро обяви предложения за 25 % общи мита върху вноса от Мексико и Канада, в допълнение към допълнителни мита върху Китай. Според доклад на Асоциацията за потребителски технологии през 2023 г. около 78% от всички потребителски смартфони и 87% от конзолите ще бъдат внесени от Китай.
Ще затварят ли заводи?
Около 4 милиарда пратки ще бъдат изпратени до ЕС тази година
Какво е Spotify Wrapped?