„Спукана им е работата“: Как ядливите „бутилки“ за вода не успяха да спасят природата (ВИДЕО)

Биоразградим мехур се появи на пазара… и също толкова бързо изчезна

 

Дневно се изхвърлят над 1,9 милиона пластмасови бутилки и борбата със замърсяването е все по-жестока. За да намерят решение на този проблем, екип от изследователи от лондонската компания Skipping Rocks Lab създава революция, като произвежда малък контейнер (бутилка) за вода, биоразградим и годен за консумация под формата на воден мехур. Но защо този толкова обещаващ проект бе обречен на провал?

Какво са ядливите мехурчета?

Проектът Ooho! има за цел да намали употребата на пластмаса, използвана в традиционните бутилки за вода, като се създаде ядлива алтернатива. Тяхната мисия е да спрат 1 милиард пластмасови бутилки да достигат до океана всяка година. Ядливите бутилки за вода са направени от 100% морски водорасли и растения. Двете използвани съставки са натриев алгинат (водорасли) и калциев хлорид. Тe са напълно безвкусни и безопасни за консумация според изобретателите си. В едно такова балонче може да се поберат 50мл. вода.

Очакванията още при промотирането на продукта бяха този тип иновация да помогне при водоснабдяването на участниците в маратони или на големите тълпи по време на концерти. Продуктът на Ooho! се произвежда на по-ниска цена от пластмасовия си аналог, само за 2 цента, и струва на масовия потребител толкова, колкото обикновена бутилка с вода. Сферите са лесно чупливи, което не затруднява консумацията. Този тип иновация може да бъде една малка стъпка към решаването на проблемите, които крие водоснабдяването.

„Малка стъпка за човека, голяма стъпка за човечеството“, но нещата не потръгнаха в тяхна полза, казва The Guardian.

Защо Ooho! се провали?

Ядливите балончета вода са интересна идея, която може да направи революция в устойчивото развитие и опазването на природата, но създателите му достигат до извода, че идеята може би не е толкова устойчива, колкото са си мислели. След като бизнесът започва да придобива по-ясна форма, изникват въпроси у потребителите, на които компанията не може да отговори:

  • Пакетиране

В рекламен видеоклип компанията обяснява, че водните сфери потенциално биха могли да се продават в гъвкава външна опаковка. Не става ясно обаче от какво ще бъде направена тази опаковка. Дали ще е от пластмаса и ако е така, това би противоречало на целта на компанията да създаде алтернатива на пластмасовите бутилки.

  • Разпространение

 Да си представим, че успеят да вземат решение за проблема и  външната опаковка бе вид гъвкава опаковка или водорасли. Нямаше ли водните топки да бъдат изложени на риск от случайно изваждане по време на разпространение? Щом потребителите могат лесно да счупят външния слой водорасли, за да стигнат до съдържанието вътре, тогава при малко по-голям натиск всички водни топчета може да се счупят.

  • Хигиена

Ако ядливите водни топки се поставят в кошче или върху поднос, за да могат посетителите на концерти или бегачите на маратони да ги грабнат, докато минават, изглежда много малко вероятно те да докоснат само една сфера. Микробите вероятно ще замърсят и другите водни топки.

Замърсяването с пластмасови опаковки определено е проблем, който си струва да се работи за разрешаването му и вече има алтернативи на пластмасови бутилки, които са по-осъществими и също толкова щадящи околната среда. Нека да си признаем, колкото и интересно да звучи ядливата капка вода, всеки, който види прозрачното петно ​​на рафта на някой магазин, ще помисли два пъти преди да направи тази покупка.

Автор: Стажант-репортер Айлин Дрикова

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст