Ford рециклира отпадъците от кафе на McDonald’s в автомобилни части

ESG

Автомобилната индустрия е подложена на огромен натиск да намали емисиите от автомобилите

Ford се опитва да изпълни своята роля в борбата с изменението на климата, като рециклира стари отпадъци от кафе от McDonald’s в автомобилни части. Автомобилният производител взема хранителните отпадъци от гиганта за бързо хранене, отклонявайки ги от депо за отпадъци в своята лаборатория, където ще бъдат конструирани в биопластмаса. В допълнение към намаляването на хранителните отпадъци, усилията ще направят автомобилните части по-леки, ще използват по-малко петрол и ще намалят емисиите на CO2.

Автомобилната индустрия е подложена на огромен натиск да намали емисиите от автомобилите и да увеличи производството на електрически превозни средства. Над една четвърт от всички въглеродни емисии са от транспортния сектор.

Ford е един от четирите глобални автомобилни производители, които се противопоставиха на администрацията на Тръмп, като постигнаха сделка с Калифорния за увеличаване на икономията на гориво и намаляване на емисиите в новите им автомобилни паркове до 2026 г. Обръщайки изсъхналите зърна и утайки от кафеените зърна, те ги превръщат в авточасти с относително незначително усилие, казва The Verge. 

Ето как Ford описва процеса:

Всяка година милиони паунда кафеена плява (изсушената обвивка на зърната, която естествено се отделя по време на процеса на печене) се превръщат в дървени въглища в Северна Америка. Заедно Ford и McDonald’s могат да осигурят иновативен нов дом за значителна част от този материал.

Компаниите откриха, че плявата може да се превърне в издръжлив материал за подсилване на определени части на автомобила. Чрез нагряване на плявата до високи температури при ниско съдържание на кислород, смесването й с пластмаса и други добавки и превръщането й в пелети, материалът може да бъде оформен в различни форми.

Тази материя отговаря на спецификациите за качество за части като корпуси на фарове и други вътрешни компоненти под капака. Получените части ще бъдат с около 20% по-леки и ще изискват до 25% по-малко енергия по време на процеса на формоване. Топлинните свойства на компонента плява са значително по-добри от използвания в момента материал, според Ford.

Ford си е поставил за цел да използва само рециклирана и възобновяема пластмаса в своя глобален автомобилен парк.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст